Hej!

Håller som bäst på att renovera tvättstugan i min källare från 1958. Har tagit bort flera lager färg och limrester efter tidigare tapeter!?!. Kvar blev en grovhuggen puts utan yta....
Har putsat upp och jämnat av med Maxit Serpo 135. Spacklat med Maxit väggspackel grov, cementbaserad. Grunden är troligtvis inte dränerad men inga synliga fuktgenomslag.
Tänkte måla med Beckers binder + Silikat färg. Vad är det för skillnad på Beckers Silikat mot tex. Maxit Serpo 303. Förutom priset..... Beckers är nästan hälften så billigt....... 1000:- mot 2000:- Med de mängder jag ska ha.
Tacksam för svar.....
 
PUMP
Jag vill också veta ?
 
Addan 91
Jag körde med Beckers Silikat, hoppade på inrådan från butiken över binder då min yta inte ar porös....... 2 strykningar blev ett mycket bra resultat, viktigt bara att om man har använt ny puts så ska det torka länge, gärna 2 månader, jag väntade ca 4 veckor. Detta pga kalkutfällningar som kan ge flammig färg tror jag det var, jag såg inga sådana tendenser. Lättmålad färg tycker jag. Men med facit i hand skulle jag nog hellre knackat ner mera puts och gjort ny än att stå med diamantkupolklinga på vinkelslipen och dragit bort ytan. Detta pga det enorma dammet som sprider sig även med dammsluss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.