Jaha då har det hänt en del!
Tyvärr har jag hittat odla.nu men lite bilder tänkte jag i alla fall dela med mig av ;)

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Ovanstående är samtliga ifrån bild 4 i allra första inlägget.

Nedanstående är ifrån bild 1 och 2 i allra första, alltså ingen Syren. En granne hade svagt för sig att det kan vara några oätliga frukter, men vi har ju inte hittat något som helst frukt eller bär indikerande på marken runtom.

DSC_0092.JPG

Det troliga gullriset är uppbränt och gräsklipparbehandlat :rolleyes:
Likaså busken på bild 5 i allra första, den var hemsk att se på, massor av små MÖRK gröna blad med rödlila bär. Såg ut som den passade utmed en betongtrappa i ett lägenhetskomplex eller nåt.

Bild 3, 4, 5 i mitt inlägg #10 där uppe^ är ju förresten också från min första bild i detta inlägg. Bild 1 i samma inlägg är likadana buskar som den mest till vänster med gula blommor.
 
En lummig och vacker trädgård som jag inte tycker du skall ta bort något i. Däremot kanske du skall lägga till några perenner och lökar. Kom också ihåg att det som kräver mest skötsel i en trädgård är gräsmattan.
 
Tack för titten! ;-)
Busken som blommar gul kan vara en sibirisk ärtbuske, även kallad karagan.

Den näst sista bilden en sådan där spirea som det blir gulvita vippor på. Det är inte någon buske utan en perenn. Klassisk gammal trädgårdsväxt.

Den sista bilden kan vara någon buske ur prunus släktet (dvs. besläktat med plommon, slån, körsbär). Det finns många sådana trädgårdsbuskar som har oätliga bär.

På odla vet dom säkert vad det är!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.