Hej!

Postade detta inlägg under en annan grupp från början men fick knappt några svar, så jag testar här istället....

Vi har hittills renoverat helt själva & har nu kommit såpass långt att det börjar bli dags att planera utsidan av huset
Vi vill bygga en relativt stor altan, som ska "smälta samman" med en bergsknalle & den kommer att gå längs hela huset. Skulle tippa på att den landar på runt 40-50 kvadrat eller så, grovt uppskattat.
Det kommer att behöva borras i berget för att fästa altanen & även gjutas plintar på sina ställen, men i övrigt är det en "vanlig jävla altan"
Eftersom vi gjort ALLT annat själva så är vi rätt okunniga om vad det egentligen kostar att låta en hantverkare bygga en altan.
Vore skönt att leja bort en av alla grejjer som fixas.
Vi KAN ju bygga den själva, men det vore somsagt skönt att kanske nyttja ROT-avdraget & låta någon annan arbeta för en gångs skull.

Du som är snickare/hantverkare:
Vad tar du betalt per kvadratmeter altan?

Tack på förhand,
Snurran
(Bor i Sthlm om det är relevant)
 
är inte snickare men vet att ett standardpris på altaner är 1000:- per kvm plus eventuella extra grejer som anpassning runt berghällar och liknande.
 
Hej

Ja det stämmer bra med det priset, i stockholm vet jag inte om det blir dyrare men som sagt ett bra snittpris.
 
Dubbelpost
 
Redigerat:
är det ink material eller utan ?
 
Fredrik.engdahl skrev:
är det ink material eller utan ?

Tralldäck utan tak, arbete samt material, sen kan det ju som sagt tillkomma både arbete och material om marken /terrängen kräver detta.

Jag kan inte svara för andra hantverkares priser utan detta är ett riktpris jag gärna går efter.
 
Tror att Axelzons är inne på helt rätt spår med sina prisuppskattningar, runt 1000 kr/kvm plus arbete och mtrl för ex. räcken och dylikt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.