Jag har sedan tidigare ett antal Elit EFK. Alltså med fast karm.

Nu verkar det som jag kan få SP-fönster lite billigare. SP:s Classic ser väldigt likt ut på nätet. Vad tror ni. Kan jag blanda dessa? De sitter inte i samma rum och heller inte nära varande på utsidan.
 
Har för mig att SP har en "allmoge" profil på sina fönsterkarmar på insidan medans Elit har en rak kant, för övrigt tillverkas båda i samma fabrik i Edsbyn.
 
Lymmeln skrev:
Har för mig att SP har en "allmoge" profil på sina fönsterkarmar på insidan medans Elit har en rak kant, för övrigt tillverkas båda i samma fabrik i Edsbyn.
De fönster tillverkas absolut inte på samma fabrik. De är stora konkurrenter.
Däremot stämmer det att SP har en allmogeprofil (Rundad kant) och Elit har rak profil på insidan.
 
Nu blev jag osäker undrar om det var Traryd det skulle det vara, ska kolla...
Traryd, Mockfjärd och SP i samma fabrik är det
 
Redigerat:
Det blev Elit, SP var kändes faktiskt lite sämre. Coop som har 20% den här veckan. Med 5% check blir det 24 rabatt.
 
Jag har Elit och SP-fönster i samma rum och bredvid varandra på utsidan. Anledningen är att snedfönstrena bara kunde levereras av SP i dom höjder jag ville ha (utan glasdelande post). Så jag har 4 st SP-fönster på huset och 24 st Elit av den anledningen.

Invändiga profilen är inget man tänker på om man inte vet om det, utvändigt är det aluminium och dom ser likadana ut.
 
  • 2008-06-27 (11).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Håller med att Elit känns kraftigare men från utsidan syns Elits gångärn (beslag) men inte SP's
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.