Hej !

Jag undrar om det är någon som kan rekommendera en seriös hantverksfirma som kan ta sig ann att bredspackla och slipa 3 rum.

Är det någon som vet vad det kan kosta ?
Vardagsrum, sovrum och hall, totalt kanske 40-45 kvm

Bör man först försöka ta ner tapeter själv ?
 
Är det inte bättre att anlita dem för hela jobbet?

Risken att underliggande tapeter släpper och orsakar blåsor sen är inte försumbar så jag tror att de allra flesta drar sig för att inte ansvara för slutresultatet.

Med ovan menar jag att vem får skulden om det blir blåsor? Jo, proffsen som spacklade och slipade. Inget kul läge då att säga till kunden att det där får du lösa själv, vi bara spacklade *suck*

Mitt råd blir att ta en firma till hela jobbet eller gör allt själv. Spackling och slipning är inte så jäkla svårt om man har bra ljus och fattar att man får spackla och slipa några gånger om väggen är ojämn.

/Kent
 
Hemmakatten
Jag hör tvärtom till dem som anser att det är en konst att spackla slätt .Framför allt på målade väggar med släpljus syns minsta lilla ojämnhet.

Skall man lägga ut jobbet, så håller jag med snickarboden, lägg ut allt. Det som tar mest tid är spacklingen och slipningen. Själva målningen eller tapetseringen går fort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.