Hej alla,
Lite nyfiken vad ni har för elförbrukning?

Sitter nämligen med perioden 090401-090501 och där redogörs att jag har 1357 kwh förbrukning medans beräknad årsförbrukning uppges vara 27414kwh. Får inte riktigt ihop det.

Har ett hus från 1946 källar, 2 plan (vart plan 75kvm) och vind som är tilläggs isolerad. Värmepump luft/vattenburn värme nibe fighter 2010 och VVM 240.

Som sagt vore intressant att höra vad andra har haft perioden april-maj

Mvh
Vidir
 
Har ni ny eller gammal mätare?

De nya mätarna läser av exakt förbrukning dvs du betalar för de du/ni gjort av med under en månad.

April - maj bör då ligga mindre än förbrukningen från låt oss säga november-mars beroende på vart ni bor mm.

Själv tycker jag att det verkar vara lite väl stor årsförbrukning på den ytan(150m2), men det beror ju helt på vart ni bor, isolering,fönster,inställningar(värme) mm.
 
Soutteränghus från 1946 i Stockholm, ej tilläggsisolerat
cirka 180 kvadratmeter uppvärmd yta (21 grader)
10 kW bergvärmepump
två vuxna och två småbarn

årsförbrukning 20000 kWh varav 11000 kWh värme/varmvatten och resten hushållsel.
 
vidir skrev:
Hej alla,
Lite nyfiken vad ni har för elförbrukning?

Sitter nämligen med perioden 090401-090501 och där redogörs att jag har 1357 kwh förbrukning medans beräknad årsförbrukning uppges vara 27414kwh. Får inte riktigt ihop det.

Har ett hus från 1946 källar, 2 plan (vart plan 75kvm) och vind som är tilläggs isolerad. Värmepump luft/vattenburn värme nibe fighter 2010 och VVM 240.

Som sagt vore intressant att höra vad andra har haft perioden april-maj

Mvh
Vidir
Vissa företag har så att du själv måste ta kontakt för att sänka årsförbrukningen, ett smart sätt att spara ihop lite räntepengar för bolagen....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.