Här ska det monteras en blandare, är det bara jag eller ser det ut att vara lite knasigt? :D

Företaget i fråga säger sig jobba enligt nollfelsprincipen och hävdar att: "vad andra gör bra gör vi bättre"

Tack för ordet!

/Daniel
 
  • 20080620 408.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20080620 415.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20080620 421.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ser ingen tillstymmelse till tätskikt! I så fall katastrof.

Dessutom så måste rören komma ut i exakt 90 graders vinkel mot väggen om man skall lyckas montera ett blandarfäste. Dvs rören måste ha hela sin krökning inne i väggen och komma ut helt raka.

Det är även väldigt petigt med rätt cc avstånd (160mm eller 150 mm). Justermånen där ligger på någon enstaka millimeter. Verkar osannolikt att de där rören kommer med den nogrannheten.

Hoppas att du inte har betalat något ännu?
 
Det här och ett antal fel till (jag har hundratals bilder) resulterade i en rättslig tvist.
Besiktningsmän från GVK, BKR, samt även tätskiktsleverantören dömde ut badrummet. Jag har a4-sidor med påpekanden och mer eller mindre allvarliga fel.

Vet inte hur många timmar jag samt även våran advokat har spenderat med BKR, tätskiktsleverantörer, jurister, tekniker samt en handfull inspektörer. Entreprenören vägrade erkänna att dom hade gjort fel och deras advokat valde att gå den hårda linjen.

Mitt i den här soppan fick vi ett barn också.

Efter ett år utan badrum tröttnade vi och gjorde upp i godo (inte för att jag är nöjd med det, men man har ju en familj att tänka på också).
Är minst sagt besviken på branschen.

Och, just det... pengarna är slut och vi har fortfarande inget badrum....

Man har lärt sig en dyrbar läxa kan man säga.
 
Hej Barpsin!

Jag lider med dig/er!

Familjen är viktigare, den går före allt.

Mvh
 
Och vad heter firman?
 
Vet inte om man vågar nämna det med tanke på tvisten... vet inte hur sådant funkar.
Någon annan som vet kanske?
 
Jag hade nog skickat någon från lämplig mcklubb eller liknande på den där firman...
 
barspin skrev:
Vet inte om man vågar nämna det med tanke på tvisten... vet inte hur sådant funkar.
Någon annan som vet kanske?

Då skall du inte göra det.

Om tvisten är avklarad, och det inte finns några sekretessklausuler i er förlikning så borde du inte kunna råka illa ut för ett publicerande här.
 
Jag må ha gått på en nit, men nu är det säkerligen nån annan stackare som råkar ut för dom här skojarna...
 
Att dom inte skäms ? En grymt ohändig och med en tumme som är central placerad
hade gjort det där bättre med tips från byggahus.se !!
 
Men jösses...den som gjort det där har då aldrig monterat någon blandare förut...
/Fotografen, f.d. elmöntör och amatörrörmokare.
 
Jösses, vilken katastrof. Det finns ingen ursäkt till ett sådant dåligt arbete och därför tycker jag firmans namn ska skrivas ut. Anledningen är att det måste till en sanering där företag som inte utför ett korrekt arbete ska bort.
 
När frugan som var hemma och höggravid då påtalar vad hon tycker ser fel ut så blev hon bara stöddigt bemött med: "men lilla gumman, vi har gjort det här i tio år" bla, bla, och en massa skitsnack.
Fattar inte vad dom tar oss för? Idioter? Min morsa ka ju se att det där inte är i närheten av hur det ska se ut...
Håller med om att branschen behöver rensas på rötägg. Samtidigt är det synd att dom fläckar ner ryktet för hela branschen när det faktiskt finns folk som är duktiga och har en yrkesstolthet.
 
Gammal tråd - jag vet.
Usch vilket hemskt "hantverk". Ser ju HejsanSvejsarn ut.
Bort med såna fuskare.
 
Varför gräver du upp gamla lik ur forumet? Arkeologi passar inte på forum...
 
  • Gilla
Jonas_81
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.