Jag skruvade ner kompressorn till 6 bar, då drog de bara ett par mm för långt (70mm spik) vilket var helt ok eftersom det var läkt jag skulle få på plats och hellre en mm för långt än en mm för kort. I övrigt fungerade det klanderfritt, spikade inte så mkt, kanske 150 spik och det gick bra. Dock så var det två gånger som det inte kom någon spik, och jag hittade felet, plasten som bandar spiken hade gått av för nära den senast skjutna spiken. Det gjorde att nästa spik inte matades tillräckligt långt fram, så jag fick tälja lite, men det gick fint.

Som vanligt får man vad man betalar för och jag är mycket nöjd med hur mycket jag betalat i förhållande till hur mycket jag kommer spika. Dessutom är det som vanligt extremt kul att utöka verktygs"lådan", det får man inte förringa... :)
 
Det er jo alltid en fordel at spikern går litt inn, så den ikke stikker ut når treverket har tørka litt.
 
Efter att ha kört sönder 3st sådana billiga (ABAC) kompressorer så köpte jag en rejäl förra året och jag har absolut inte ångrat mig.
I början skulle jag ha den till att blåsa rent och pumpa bollar mm. men när man väl börjat använda kompressor så inser man hur smidigt det är att använda.
Så mitt tips är att köpa rejält på en gång om du tror att du kommer använda den endel.
 
Det blir spännande att se hur länge den håller då, jag har ju som ovan nämnt redan investerat... :)
 
jag har en liten Race som hållit i minst 20 år, det enda jag gjort är att dränera tanken då och då, inte bytt eller fyllt på olja i den ens! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.