Någon som har provat Bosch:s nya färgsprutor (PFS 65, PFS105E, PFS 55) ?
Jag har just lackat mitt fina hyllsystem med svart lackfärg och dyraste rollern(mohair ?), men det blev inte alls bra. knottrigt och rollern släppte trådar. jag provade även med en avstrykare på några ställen men det blev bara randigt. Så just nu funderar jag på att slipa om allting och köpa sprayburkar med svart färg och börja om eller kanske testa en PFS 65, vad tror ni.
det var MDF skivor jag målade.
 
Är också nyfiken på Bosch PFS-65! Ingen som provat?
 
Vi är nog många som är nyfikna på de nya PFS mackapärerna.

Har väl egentligen alltid varit allergisk mot små billiga portabla maskiner för sprutmålning.

Men häromåret (?) råkade få provat en maskin som jag inte minns fabr på men som också kostade runt en tusing som faktiskt var snudd på vettig.

Så det är väl inte omöjligt att bosch lyckats med en bra budget-lösning för hemmafix. Väntar med spänning på en vettig recension....

Detta är det bästa jag hittat än sålänge... ingen direkt recension men ändå...

http://www.electricpig.co.uk/2008/07/31/bosch-pfs-65-fine-spray-gun-eliminates-paintbrushes/
 
Efter nyblivna husägare har vi en del målande framför oss och är det bra pris på det här maskinerna verkar det ju kanon. Verkar finnas väldigt lite info om dem på nätet dock (bortsett från bosch egna sidor).
Var köper man dessa? på prisjakt.se, som alltid kollas först, hittade jag dem inte.

Sprang på den här minirecensionen för 105an dock:
http://www.redoityourself.com/diy/comments/bosch-spray-guns-pfs-105e-review/2008-12-15/
 
ringde deras hot line och det har tydligen varit svårt att få fram enheter och då prioriterades Sverige ned. men nu ska det enligt Bosch vara på väg in på flera byggvaruhus och idag finns ett fåtal utspridda hos K-rauta
 
Köpte en 65 på Järnia i Marieberg (Örebro) förra veckan, butiken slår igen så det var 25% rabatt på hela sortimentet. Har inte plockat upp den ur kartongen än dock. Antagligen blev det lika dyrt som att köpa hos nån av de andra kedjorna, Järnia är väl inte direkt känd för att vara billiga... :)
 
josud skrev:
Köpte en 65 på Järnia i Marieberg (Örebro) förra veckan, butiken slår igen så det var 25% rabatt på hela sortimentet. Har inte plockat upp den ur kartongen än dock. Antagligen blev det lika dyrt som att köpa hos nån av de andra kedjorna, Järnia är väl inte direkt känd för att vara billiga... :)
Hur har den funkat? ;)
 
Premiär målade med PFS 65:an igår ,är helnöjd med resultatet ,supermaskin:)
Andvände oljefärg till att måla snickerier.
 
Körde du ur den med lacknafta efteråt?
 
Oftast så behöver man inte köra utden med lacknafta. Den jag har plockar man isär och rengör delarna i lacknafta. Dock jobbigt att rengöra efter oljefärg.
 
5.2 racing skrev:
Körde du ur den med lacknafta efteråt?
Yes ,och som föregående talare ,nackdelen med färgspruta är rengöringen men det vägs upp av slutresultaten på finishen på lackjobbet:)
 
Någon som vet om det går att måla vanlig väggfärg med 65:an?

Är less på roller å pensel :)
 
Hej!

Fungerar på ett inköp av en färgspruta. Är det någon som kan förklara skillnader och fördelar/nackdelar i matchen Bosch PFS105E/Wagner 860E? Ny inom området ,så all information mottages tacksamt.
Mvh
Jonas
 
Hej Tiger79!

Jag har målat en hel utbyggnad med akrylatfärg ca 25 kvm.
Jag hade Bosch PFS105E och det gick på tre timmar med allt.
Packa upp, blanda färg, göra rent sprutan. och resultatet var väldigt bra.
Lätt att blada färgen och lätta att spruta( jag har aldrig gjort det förut).

Att grundmåla samma utbyggnad tog 2 dagar. (Med pensel)

/mwcurl
 
Thomas59
Finns en tråd här på forumet om 65:an. Kontentan är att den funkar alldeles utmärkt men låter som en liten dammsugare och rengöringen tar lite tid.

Har en själv och är mycket nöjd. Använt den till att lacka möbler och det blir fabriksfinish,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.