Står i valet och kvalet o velar mellan Byggmax Rostfria 4,2x55mm 250st för 129kr eller Beijers Essve Cutters med CorrSeal 250st för 139kr eller om det går att köpa 1200st för 500kr. Vet man om bits ingår?
Måste man förborra ändträet oavsett måntro? Vill inte ha sprickor...
Hur många skruv går det åt på ca 70m^2
 
Bits ingår inte till Essve cutters, men det kanske inte har så stor betydelse. Jag förborrade ändträet för säkerhets skull. Tror jag har dragit 1300 ungefär till 38m2.
 
De lät ganska lite? Beräknat enligt en offert var 4800st, 4x1200pkt.
Om man räknar 6 skruv på 1,2m, Delar de med våra 700 löpmeter, tar de gånger 6, får man 3500.
 
Jag har dragit i runt en 1200 cutters och e grymt nöjd med dom, jag förborrade inte, det e bara och dra i skruvarna lite snett så spricker det inte.
 
johnnieb skrev:
De lät ganska lite? Beräknat enligt en offert var 4800st, 4x1200pkt.
Om man räknar 6 skruv på 1,2m, Delar de med våra 700 löpmeter, tar de gånger 6, får man 3500.
ja, 1500 skruv rättare sagt och jag är inne på mitt 7:e paket när jag nu skruvar kjolen.
 
Det blev rostfria skruv på ÖB!
200st för 129kr, 4,2x55mm. Finnemang!
Ikväll har vi lagt ut och skruvat ihop bärlinan och börjat med balkarna. =)
70 kvadrat altan på g!
 
Det är HECO som säljs på ÖB. Köpte även 50 vinklar med förstärkning plus en 10 spikbläck. Som hittat! =)
 
johnnieb skrev:
Det blev rostfria skruv på ÖB!
200st för 129kr, 4,2x55mm. Finnemang!
Ikväll har vi lagt ut och skruvat ihop bärlinan och börjat med balkarna. =)
70 kvadrat altan på g!
Hornbach tar 105:- för 250 skruvar 4,2*55, rostfri med torx fäste.
 
Vart köper man de då?
 
johnnieb skrev:
Vart köper man de då?

Byggvaruhuset HORNBACH finns i Göteborg, Malmö och Stockholm.

Gå in på www.hornbach.se för vägbeskrivning.
 
Mikael_L
Redigerat:
Undrar hur aktuellt det testet är.....då det är 3 år gammalt......

T.ex.Biltema har väl bytt leverantör till sina skruvar ett antal gånger sedan dess.....
 
Jag har skruvat en hel drös med Essves cutters, men också med Hecos rostfria trallskruv som jag köpt på Jula. Det är MYCKET stor skillnad på hur snabbt dessa "tar gäng" när man skruvar, givetvis till Essves fördel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.