Finns det någon som har erfarenhet av Eksjöhus och speciellt sluttningshuset Sundvik med entré på övre planet? Jag har bara hittat gamla inlägg från 2005 och då fick de ganska mycket kritik. Har de bättrat sig? Hur dyrt har bygget blivit exkl tomt?
 
Vi bygger med Eksjöhus i Jämtland, vårt hus kommer den 15 Juni. Hittills har allt fungerat klockrent, i och för sig har inte vårt hus kommit än men det är mycket att fixa innan med papper, byggsamråd gjuta grund mm. Jag tror mycket beror på säljaren, hur kunnig och engagerad han är i sitt yrke. Det är svårt att säga hur dyrt bygget kommer bli eftersom vi ska göra mycket arbete själva.
 
Vi fick vårat Eksjöhus Trend leveraret för en vecka sedan och vi är otroligt nöjda hitills. Säljaren har varit enorm engagerad . Så fort vi har någon fundering ringer vi till han och kollar av. Är det något han inte kan svara på direkt så återkommer han alltid så fort han vet. Han har varit och besökt bygget flera gånger under den gånga veckan. Så mycket hänger väl på säljaren men detta har inneburit att vi har största förtroendet för Eksjöhus. Det har tex inte varit något problem för oss att ändra saker efter slutbeställning. Vi har även alltid fått tillbaka fulla avdrag på de saker vi valt bort från leveransen.
Huset är vi också väldigt nöjda med hitills. Ja jag kan bara rekomendera Eksjöhus.:)
 
Tack, ni som svarat ang Eksjöhus! Det låter ju mycket bra hittills. Skulle någon kunna säga mer om prisläge jämfört med andra fabrikanter?
 
Eksjöhus är dyrare än en del andra husföretag men de har sin "egna hem serie" som är lite billigare hus jämfört med deras kataloghus. De är ganska hög standard (enligt min mening) i Eksjöhus tex isolering i innerväggar, OSB-skivor på alla ytterväggar innanför gipsplatorna, kakel och klinker i badrum, klinker på golv i tvättstuga, kakel ovanför diskbänk, spröjsade fönster. De har en bra värmepump (berg- eller jordvärme kombinerat med frånluft), många andra husföretag har endast frånluftsvärmepump. Och sist men inte minst platta på mark.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.