Hej!
Jag funderar på att bygga en friggebod pp min tomt, men har några funderingar.
Då denna hemsida verkade vara den bästa och mest aktiva vänder jag mig hit.

Är det möjligt att få el, värme och vatten i en figgebod?

Vem ska man vända sig till för att få en firggebod som är anpassad så som man själv vill?

Jag hade tänkt mig att bygga en 5*3m med 3 meter i tak. Blir en toalett på 3 meter OK?
 
Visst kan du få el, värme och vatten i en friggebod. Det är bara en fråga om hur mycket du vill betala.
Hade du velat ha en specialritad friggebod i Skåne/Blekinge hade jag kunnat hjälpa dig. Uppland vet jag inget om. Men det finns väl snickare där också.
Om du med "3 meter i tak" menar innerhöjden blir det problem, eftersom den totala höjden på en friggebod är högst 3 meter.
Vad menar du med "toalett på 3 meter"? Menar du tre meter lång så är den väl väldigt OK. Då får du till och med in ett badkar.
 
I många kommuner behöver man bygglov om man drar el och vatten till en frigga. Kolla det först med stadsbyggnadskontoret innan du planerar allt för mycket...... .... ..
 
Hemmakatten
Vaa? Hur kan man behöva bygglov för indragning av el och vatten i ett uthus? Har du redan el och vatten på fastigheten måste du väl kunna dra det var som helst. Jag har aldrig hört talas om denna regel. De flesta har väl dragit åtminstone el för belysning till sina friggebodar.
 
Vi har det så att vatten och avlopp kräver bygglov men inte el.
Som sagt bara att kolla upp.
 
Jag menar 3 kvadratmeter stor toalett. Med tre meter menar jag 3 meter hög friggebod. Jag trodde att regeln gällde inne i friggeboden, men så var det inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.