Hej
vill varna för firman Anders Skagerlund Byggservice eller Byggrådgivning och Byggdesign
det är samma firma men med olika namn .
Han lovar väldigt mkt men gör dessto mindre och fakturerar det han lovat men inte utfört.
 
Skulle du vilja precisera lite mer vad det var du inte var nöjd med?
 
Anlitade Byggrådgivning och Byggdesign som KA. Företaget är inte ärligt.

Vid byggsamrådet på Kommunen så kom man dit, gav oss första fakturan och skulle sedan åka pga något hänt hemma. Konstigt tyckte vi, man hade kunnat ringa och meddelat att man fått förhinder, men tydligen så var det viktigt att vi fick fakturan i handen just den dagen. Pga detta så var det nära att vi skulle få skjuta upp grävaren som var inbokad några dagar därefter. Men kommunkillen var toppen och lät oss börja gräva innan mötet hade ägt rum. En vecka senare blev byggmötet av. Där sa man att man skulle komma till bygget vid "kritiska" moment som kontroll av dräneringen, grunden, stomresningen... Vi ringde själva till herr Kvalitetsansvarig innan varje moment och talade om vad som var på G. man sa då att det kunde vi kolla själva och så höll man på under hela bygget. Man var förbi EN gång innan gjutningen av plattan, det besöket tog under 5 min.

Vi ringde flertalet gånger och frågade när Byggrådgivning och Byggdesign skulle komma och titta, men man dök aldrig upp.

När vi sedan ville ha slutbeviset så skulle Byggrådgivning och Byggdesign ha betalt i förväg, det gick inte vi med på för det administrativa hade vi ju redan betalat för + att företaget satt och ljög om hur många gånger man besökte bygget. Under byggtiden så jobbade jag endast förmiddagar och svärfar var här då och snickrade, på eftermiddagarna så var jag hemma och målade, plockade mm, men ingen av oss såg till herr Kvalitetsansvarig. Vi byggde ca 2 m från det gamla huset.

Avtalet med Byggrådgivning och Byggdesign var 5000 kr för det administrativa och 5000 kr för besökena på bygget. Så de sista 5000 vill vi inte betala pga att man inte följt det som var avtalat mellan oss.
Dumma som vi var så tog vi ingen kreditupplysning på Byggrådgivning och Byggdesign innan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.