Jag släpper handtaget och motorn bör stanna, men det gör den inte. Klipparen är en drygt ett år gammal Stiga. Begriper inte vad tusan som kan vara problemet. Någon som har en idé? Som det är nu tvingas jag lämna ett parti med riktigt högt gräs till sist och köra in där med lägsta motorvarv och på så vis kväva motorn :)
 
Antagligen är det vajern till dödmansgreppet som inte släpper efter som den ska. Vajern kan vara för spänd eller också behöver den smörjas upp.;)

Du kan annars stoppa maskinen genom att dra av tändhatten på tändstiftet. Se till att ha en handske på dig annnars kan du få en kyss. :eek: :D
 
perkalainen skrev:
Jag släpper handtaget och motorn bör stanna, men det gör den inte. Klipparen är en drygt ett år gammal Stiga. Begriper inte vad tusan som kan vara problemet. Någon som har en idé? Som det är nu tvingas jag lämna ett parti med riktigt högt gräs till sist och köra in där med lägsta motorvarv och på så vis kväva motorn :)
Är det ett "dödmansgrepp" du släpper så kanske vajern kärvar i höljet eller någon annan stans, alternativt behöver justeras på längden.

EDIT: Argh...pucktvåa
 
Tack ska ni ha! Jag ska göra ett försök.
 
Skruvade bort skyddslocken överst och fann en bruten jordkabel, tror jag. Det var den roterande cylindern som skalat av den. Tvinnade ihop och nu funkar det igen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.