Hej

Har fått ett förslag från elfirman som följer.
* Löpande debitering
* 350kr/tim exkl.moms
* Material, Skandias prislista -25%

Det är väldigt väl definierat vad elektrikern ska göra.
Ungefär 2 dagars arbete till att börja med, + 2-3 dagars arbete inom det närmsta året.

Är detta ett godtagbart förslag, någon som har insyn?

// Chinaski
 
Jag hade jämfört "skandias prislista -25%" med t.ex "www.elbutik.se" bara för att se att man inte blir totalt blåst angående materialkostnaden. Man ska inte låta sig luras av ett procentavdrag, det är priser i kr och ören som spelar roll.

I övrigt är jag en förespråkare av rörligt pris och 350kr/h tycker jag låter helt ok.
 
Jag tycker det låter som ett väldigt bra förslag. Billig timdebitering och mkt. bra rabatt.
 
Tack för era svar, har begärt att få prislistan från elfirman för att kunna jämföra.
 
Chinaski skrev:
Tack för era svar, har begärt att få prislistan från elfirman för att kunna jämföra.
Du kan även ladda ner deras priskatalog på deras hemsida under dokumentbibliotek.
 
25% på skandias prislista är förmodligen 40-100% dyrare än på elbutik.se på de flesta normala standardprodukter.. förutom kabel/fk som förmodligen blir 400% dyrare :) Säg att du vill ha 30% på uttag/brytare och 50% på kabel/fk
 
Ta anbudet, försöker du pruta på dom priserna är det stor risk att dom "tröttnar" och inte är intresserad längre.
 
Det var väl inga ORIMLIGA priser, dom vill ju också tjäna på jobbet men det är då inte du som ensam verkar behöva stå för hela årsbonusen! :)
 
ta det, servera kaffe eller liknande så kommer grabbarna göra ett bättre/billigare jobb.

Håll för guds skull övervaka dom inte, värsta som finns är kunder som ska stå i samma rum hela arbetsdagen....
 
då kan manju prata med kunden istället för att jobba så kanske han går därifrån;)
 
bra ide.

Det ska jag prova nästa gång...
 
el_richard skrev:
ta det, servera kaffe eller liknande så kommer grabbarna göra ett bättre/billigare jobb.

Håll för guds skull övervaka dom inte, värsta som finns är kunder som ska stå i samma rum hela arbetsdagen....
Å andra sidan: Vänd ryggen till i 20 minuter och vips så har det borrats genom ett nyrenoverat fönster. Om vederbörande hade sagt ett halvt ord så hade jag mer än gärna tagit fram Kina-Hiltin och borrat på rätt ställe genom väggen *under tiden* elektrikern gjorde annat. Hade både gått fortare och blivit bättre. Nu fick jag istället både borra genom väggen, flytta kabeln och fixa fönstret. Igen... :mad:

Så servera ordentligt med kaffe, lägg fram en tidning, gör jobbet själv och be dem titta över det när du är klar istället. :D
 
Har tagit erbjudandet. Har jämfört timpriset och det verkar vara riktigt bra.

Vad gäller materialpriset så är det ju en del dyrare än nätbutikerna även med rabatten, men jag får ju tillgång till fullt sortiment och dessutom gick de med på att jag gör en del "monteringsjobb" själv, tex att fäst upp kablar i källartaket som annars är en ganska dryg=dyr historia om elektrikern ska göra det själv.

Elektrikern som kommer är en kompis till mig, egentligen placerad på ett annat distrikt än vad jag tillhör, men jag bad uttryckligen om honom och "konjunkturen" gör att han har tid över att komma till mig så jag vet att jag får en "effektiv" elektriker =)
 
Brukar inte vara så effektivt att ha kompisar hemma för att jobba.. iaf om man själv är hemma samtidigt. Blir lätt mycket svammel då :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.