Jag har en inbyggd digitalbox i min LG plasma tv som är godkänd för boxer,När jag ska koppla in min inspelningsbara dvd så hittar den ingen bild när jag söker genom dvd`n.därimot så kan jag spela upp en dvd skiva utan problem.
Har kopplat antenn sladden till tv`n och från tv`n har jag kopplat en scart och en hdmi kabel till dvd`n
Vad ska jag göra?
Hur har ni kopplat som har en inbyggd digitalbox och en inspelningsbar dvd???
:confused:
 
Jag har ingen erfarenhet av detta, men har du ställt in rätt "input" på DVD:n? Kanske blir det invecklat i och med den inbyggda boxen, vad vet jag..
 
När jag läser att du "söker" så tolkar jag att du gör en kanalsökning med DVD:n, det hjälper inte. DVD:n kommer bara kunna spela in från HDMI eller SCART-ingången.
Sedan gäller det att du kopplat antingen SCART-kabeln eller HDMI-kabeln till en utgång från TVn och till en ingång på DVDn. Båda interfacen är enkelriktade, kan bara skicka eller ta emot, inte både och. (Scart kan iof skicka ljud åt båda hållen) Är inte säker på att alla TV ens har en utgång.
 
Men hur gör folk??
Nästan alla tv har inbyggd digitalbox nu för tiden och en inspelningsbar dvd som man kan pausa i direktsändning etc är ju inte helt ovanligt eller?
 
Du måste läsa handhavandebeskrivningarna för respektive produkt och vilka anslutningar som ska användas då vissa endast kan ta emot och andra vara dubbelriktade i funktion även om de fysiska kontakterna ser likadana ut.
Så det är helt beroende din LG modell till TV och din DVD modell hur det fungerar och ska kopplas, samt hur den också ska konfigureras i inställningar.
Det går inte att generellt säga hur det ska vara.
 
Har din DVD inbyggd box? I såna fll ska du koppla antennsladden först genom DVD:n,sedan vidare till TV:n. Har DVD:n inte inbyggd box kan du bara spela in det som visas på TV-skärmen. Då ska du välja rätt ingång på DVD:n, tex L1 eller HDMI1för att kunna se TV-bilden.
 
Signalen ifrån antennkabeln är ju digital och måste ju göras om till en analog signal det gör man ju i en digitalbox, därför e det ju inge vidare med en inbyggd i tv´n om man vill spela in prog, såvida inte tv´n har en hårddisk.

Själv så har jag en sagem box med dubbla tuners och 250GB i hårddisk och med hdmi och elektronisk programguide, den e grym!
 
THE MACHINE skrev:
Signalen ifrån antennkabeln är ju digital och måste ju göras om till en analog signal det gör man ju i en digitalbox, därför e det ju inge vidare med en inbyggd i tv´n om man vill spela in prog, såvida inte tv´n har en hårddisk.

Själv så har jag en sagem box med dubbla tuners och 250GB i hårddisk och med hdmi och elektronisk programguide, den e grym!

Håller med dig at box i TVn bara är dumt då många inte kan använda den iaf då man vill kunna spela in eller kör med satelit. Men ändå så skrek konsumentverket mfl om just att det måste finnas TV med box innan man släckte analoga nätet. Tragiskt hur insöade de kunde vara.
 
Ja fy fxn vilket skit...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.