Hej. Fick en förfrågan av min bror som jobbar på en firma som hyr ut toaletter. de slänger stora mängder toalettpapper som fortfarande är kvar på rullarna. Han undrade om det finns något bra sätt att elda dessa på? Är det överhuvudtaget någon ide eller inehåller de ingen energi alls? Kan man pressa pellets av dem? Alla förslag välkomna.
 
Jag tror att han får ett större ekonomiskt utbyte, om han tar hem rullarna och använder dom i familjen för avsett ändamål. :cool: :)
 
Tja, jag tror inte han själv förbrukar några pallar om året. Tror t.o.m att han skiter på jobbet...:)
 
H
Allt går att sälja på Blocket. "Ny i kartong" bara så blir det rusning. :)
 
Tja, såhär är situationen. De hyr ut toaletter, och när de är ute och rengör dem så byter de rullarna som är i nästan oavsett om det är mycket eller lite kvar. Dessa rullarna åker sedan i sopbingen. Frågan är om det finns något sätt att använda dessa på för att få ut värme i hans hus.
Vad skriver man i blocketannonsen då? Bättre begagnat dasspapper?;):D
 
H
Värme blir det nog inte mycket av en rulle, den väger ju nästan ingenting. Papper får man väl heller inte elda hursomhelst. Blir det full fart på draget så flyger pappersflagor ut och kan antända torrt gräs och liknande.
Går det inte att sälja? Snåla restaurangägare. Snåla privatskolor som gör allt för att få ihop en fet avkastning till chefen. Campingplatser. Det finns säkert många som skulle betala för en pall halvfulla rullar.
 
Kan man pressa bricketter av tidningspapper så borde det ju funka med toapapper som ju till stor del består av tidningspapper.
 
Göran.W
Sälj dom på Blocket och köp ved för pengarna.
Det blir garanterat mer värme från veden du kan köpa för pengarna och bra mycket mindre jobb för papper är värdelöst att elda.
Synd du bor på fel ställe annars kunde jag köpt ett par pallar för jag förbrukar enorma mängder skithus papper.

Göran
 
Redigerat:
Det går ju att torka och elda skiten som blir också så tar man tillvara även den...Det blir dubbel nytta....:D

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.