Hej på er alla kloka människor.

Efter att ha läst på detta forum i timmar hittar jag faktiskt ej denna tråd.


Nu är det så att jag bor i ett hus men källare där huvudplan är ca 1 meter upp i luften. Vi ska nu till hösten bygga en altan som sträcker sig över hela huset 14meter långt gå ut ca 6meter. På denna altan ska vi även bygga ett uterum som blir va 7 * 4,5 meter stort. Detta uterum vill vi ha isolerat med golvvärme och golvet vill vi ha i samma höjd om huset?

Hur går vi till väga?

Ska vi mura upp detta med lecablock typ som en krypgrund eller kan man gjuta en sula som blir så tjock? kostar inte det miljoner isåfall?

Har som sagt surfat runder en hel del men problemet är att de flästa ska ha det på marknivå och då gräver de istället neråt och isolerar osv osv men vi måste ju som sagt upp ca en meter i luften hur går vi till väga?


Tacksam för alla tips och tricks och framförallt ideér.....
 
borde det inte duga att bygga i trä?göra ett vanligt golv med golv värme man måste ju inte ha betong.
 
vi har ungefär samma förutsättningar som ni.
ca 1m ovan mark, 14m långt hus, uterum på altanen
Vi ska dock ej ha helt vinterbonat uterum, så under uterumet blir det en trossbotten med tryckt virke 30cc mellan reglar, isolering mellan, fuktbeständig golvspån på. Sen bygger vi uterummet (santex) på det.
 
Jag skulle murat en en meter hög sockel med lecablock och putsat. Isolera väl under golvet bara! Sen är det ju en hel vetenskap hur man undviker mögel osv i krypgrunder, men ett par ventiler borde funka.

/Pontus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.