Hej!

Har ett ojordat eluttag hemma, se bilden, av märket Eljo. Skulle vilja ha fler av samma sort. Någon som vet namnet på detta uttag och var man kan köpa det?

Tusen tack!
 
  • eljo_ojordat.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eljo Trend - Sveriges vanligaste uttag
 
Hej!

Men det ser inte ut som ett Eljo Trend, se ny bifogad bild fr nätet. Visserligen är bilden fr nätet jordat men även plastkåpan skiljer i utseende. Skiljer även kåpa i utseende mellan jordat och ojordat? Har båda desas hemma och det ojodade är ngn nyans vitare åxå + ngt mindre.
 
  • eljo_trend.jpg
Hur gammalt är vägguttaget?

//Patrik
 
Hitman skrev:
Hmm ingen aning. Kan vara allt fr 80-tal tills nu.
Hittade ngn påblocket som säljer
[länk]
Ser du skillnaden?
Okej, men trend-serien har förmodligen förändrats lite grann med åren.

Jag ser ingen skillnad på uttaget på blocket och ditt. Köp det om du vill ha! :)

//Patrik
 
Eljo Trend finns i två olika nyanser E-vit och polarvit, åtminstone i den katalog som jag bläddrar i (ej den senaste). Om det nu kan vara så att du har olika nyanser på dina uttag.
 
Stämmer nog att det är 2 olika vita nyanser.
Vad gäller formen så antar jag att det som jag bifogade i första inlägget är en äldre variant. Synd för de var snyggare och mindre. Men kanske satsar på nya nu och polarvita. Antar att de är vitast...


Tack för alla svar!
 
Jag har en hel drös men tydligen årmodellerna före och efter. Min äldre modell har kantiga hörn men men det finns ingen plan yta runt uttagsbrunnen lika som det är på första bilden och insatsen är brun och kåpan är av härdplast.

Den nyare har runa hörn som på 1:a bilden men har en plan yta runt brunnen som bild 2, termoplast och grön insats.

Det är inte polarvitt men lite olika nyanser.

Jag skiljs hemskt gärna från dessa

Protte
 
Uttaget i #1= 1988-1994 kåpa av härdplast med måtten 82x95,

uttaget i #4= 1994- kåpa av termoplast med måtten 82x100, samma mått än idag eller?
 
varför vill man ha ojordat?????
 
  • Wow
Wheelabrator
  • Laddar…
För att det är dyrt att jorda restan av rummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.