Hej!
Tänkte ändra marklutningen från huset lite grann eftersom den på vissa ställen lutar mot huset, huset har källare, ska väl dräneras om om några år men tänkte göra vad jag kan så länge tills de är dax, frågan är bara vad ska jag använda för något att ändra lutningen med? Fylla på med sand? Måste ju fylla på med något för att ändra lutningen. Makadam? fast då rinner ju vattnet ner mycket lättare och marken under makadamen lutar ju fortfarande mot huset så de är väl lika illa? Om ni förstår vad jag menar.
 
Ingen som vet? Skall göra samma sak och har samma funderingar...
 
mhmm jag har funderat på sama sak, om det blir av hade jag tänkt lägga dräneringsrör i lågpunkten som är idag och koppla ihop den med stuprören. Tänkte sätta L-stöd mot huset så man kan fylla nästan ända mot väggen.
 
Kommer fylla upp med matjord för att fixa lutningen och sedan lite makadam ovanpå för att vattnet kan rinna bort.
 
jag hade fyllt upp med matjord, sen planat ut det så att lutningen blir bort från huset.

skulle du ha isodrän eller motsvarande saker mot grunden hade jag fyllt ca 0.5m ut från huset med makadam, sen fyllt på med matjord som ovan... befintliga dräneringen runt huset ska ju klara av att svälja vattnet som då (när du planat ut och fått bort fall från huset)inte leds ut från huset...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.