Halloj!

Vi har tittat på ett hus och fått ett totalpris på huset på runt 1.9 miljoner. I detta ingår allt, inklusive en 30kvm garage-del under huset.

Nu ville vi gräva ut ytterligare 20-25 kvm under huset till förråd/hobby-rum, och i princip ville de ha 325 000:- för detta. Utrymmet skulle bli helt tomt utan några invändiga arbeten.

Är det mig det är fel på eller är det inte väldigt dyrt? Garaget på 30 kvm ligger också i en utgrävningsdel, så jag ser inte var i den stora kostnaden skulle ligga.

Någon med tips eller kommentarer?

Mvh,
Andreas
 
Ingen som har några erfarenheter?

Mvh,
Andreas
 
Har för mig att priset för källare under hela huset (helt oinredd) är i storleksordningen 300 kkr (förutsatt att inte sprängning behövs). Beror förstås på hur stor byggytan är.
Om de begärde 325 kkr för hela källaren på 50-55 kvm skulle man ju inte bli så förvånad men 325 för 20-25 kvm låter mycket.
 
Vi fick en reviderad prislapp idag på 125 000:- vilket jag själv fortfarande tycker är dyrt, men som troligen är en betydligt rimligare prislapp.

Det blir att försöka pruta, som vanligt! :)

Tack för svaret!

Mvh,
Andreas
 
Du fick en reviderad prislapp, vad var anledningen till det?

Dina protester mot ett orimligt högt pris eller hade entreprenören "räknat fel"?
 
"Räknat på fel yta" var hans försvar i det här fallet. Saken var den att revisionen gjordes innan vi hann påtala felet, för vi fick en korrigerad beräkning på posten dagen efter (utan att ha bett om den).

Men det känns ändå som ett försäljningstrick av typen "Oj, vad dyrt det blev ... hmm.... han hade gjort fel, ååh, myyycket billigare." och sedan tror man att det andra priset är billigt bara för att det var stor skillnad mellan det första och andra priset ...

Men vad vet jag? Det är ju bara jag som skall hosta upp pengarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.