P
pleqtiz skrev:
hittade lite info om dessa överhands fräsar på woodwork forumet och de verka onekligen intressanta! nån som har provat dessa? om inte så är de väldigt dyra :surprised:

är just HM25 jag är intresserad av, möjligen kan den konkurera med festools största? sen deras trappfräs och "räckes" fräs var intressanta med


[länk]
[länk]
Utan att ha något att tillföra när det gäller sjäva fräsarna så måste jag säga att det känns väldigt 60-70-tal alt. ryskt...

dvs innan man kom på detta med design å ergonomi å annat bjäfs...:)
 
P
oja mycket gammal design, såg oxå att de kommit upp med lite nyare design på ebay, men dom såg inte så mycke snyggare ut. men kvalite kan ibland se förjävligt ut.. se bara tex nakamichi bilstereo... 60-70 tal stil men bland de bästa man kan köpa :D
 
Alltså: en design av den där typen tyder mer på kvalitet än dålig kvalitet. Man är inte ute efter att sälja på designen, vilket är förtroendeingivande.

Har aldrig hört talas om dem (vilket inte är så förvånande, många har inte hört talas om Mafell t.ex.), det vore roligt att se nån i verkligheten. Har en kollega som arbetat med trapptillverkning förut, kanske han vet något om dem?
 
Mycket fina räcken man kunde få till med trappräcke-fräsen enl länken... Men där skulle nog tom jag ha svårt att motivera köp :rolleyes:

/A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.