Redigerat:
Tidigare Sunda Stenhus? Någon som vet något...?
 
Lite nyfiken över varför man byter namn blir man ju. Har man byggt upp ett gott rykte som husbyggare så borde det vara vanskligt att byta namn. Har man däremot floppat så är kanske ett namnbyte naturligt.
 
Be om minst 3 referenser och TAL med dess kunder samt besök dem - då vet du
 
Jag har också funderingar kring Stenhus Design. Vad jag kan se på Allabolag.se
så har ju Sunda Stenhus gått med vinst tidigare, frågan är hur det ligger till nu med
Stenhus Design.

Finns det någon som byggt med Stenhus Design eller Sunda Stenhus som kan
berätta lite?
 
Hej,

jag var i kontakt med dem i höstas och fick en offert ifrån dem på en stomme. Helt ok i pris. Men har inte gått vidare med dem då jag hade lite svårt att hitta/få tag på referenser.
 
Hej

Jag har byggt ett hus i lättbetong åt min dotter. I detta projekt, som pågick under varma årstiden 2008, hade vi Stenhus Design som murade (limmade) stommen, samt utförde tunnputsen på utsidan. Det fungerade mycket bra. Alla planerade tider innehölls.
Jag hade en riktig tidplan för projektet. Det gjorde väl sitt till att tiderna fungerade.
Jag fick dessutom hjälp (mot ersättning givetvis ) med plattsättning i badrum, tvättstuga mm.
Det var mycket bra murare / plattsättare som var på projektet. Kan mycket väl rekommendera dom.
Huset som jag byggde finns i Värmland.
Om du vill ha mer info, sänd ett PM till mig, med din mailadress, så får du min mailadress.
 
Vi skickade, efter telefonkontakt, kompletta ritningar till Stenhus Design för tre veckor sedan i hopp om att få en estimering samt initial kontakt. Har dock inte hört något så jag antar att de inte var intresserade.
 
Nilsson2 skrev:
Vi skickade, efter telefonkontakt, kompletta ritningar till Stenhus Design för tre veckor sedan i hopp om att få en estimering samt initial kontakt. Har dock inte hört något så jag antar att de inte var intresserade.
Hej,
Jag tror inte att du ska vara så orolig. Jag tror att det tog minst en månad innan vi fick en offert. Så håll ut ett tag till.
 
Nej, vi har inte gett upp hoppet än. :) Dock hade de varit trevligt om de bara verifierat med ett kort mail att de fått förfrågan och ämnade lämna offert.
 
lkarlsson.

Hur går det för dig. Har du kommit igång med bygget?

bengan6
 
Hej Bengan6,

Det går inte så jättesnabbt. Bad om en uppdaterad offert ifrån stenhus design eftersom den jag hade var ca 7 månader.
Priset gick upp med närmare 80 000 för samma skiss. Har nu tagit in offert från aeroc I Örebro på enbart sten balkar och lim och funderar på att bygga det själv med hjälp av några murare (om vi får tag på några). Hur går det själv då?
 
lkarlsson

Ja det går ganska bra. Vi (dotter o måg) har byggt ett altandäck på ca 70 m2, samt byggt in med tak o inglasning. Har i dagarna också haft en maskin som har grovplanerat tomten. Så nu är det "bara" och köra på lite matjord. ca 400-500 m2. Vi kom också på att vi skulle göra en friggebod när vi ändå var igång. Drän.lager, kantelement, isolering o armering på plats. Betongen blir nog längre fram. Storgjutning, ca 2m3.
Redigering: Tak o inglasning över en del av däcket. ca 25m2.
 
Redigerat:
Hej Bengan6,

Jagade stenhusdesign idag, tänkte att de skulle få en sista chans innan jag tar ett beslut. Har nästan bestämt mig för finja liknande sandwish väggar, men allt kan hända på målsnöret ;-)!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.