Har flytspacklat det mesta, men lämnade ett område runt brunnen för att spackla med något cementbaserad spacklingsmassa. Min fråga går det att bygga ett fall med fix eller ska det vara någon annan produkt som är mera formstabil.
 
T
Vanligt handspackel!
 
tank77 skrev:
Vanligt handspackel!
Vad menar du med vanligt handspackel ? Det är väl cementbaserat pulver spackel som ska användas. Biltema har ett kombinerat fix/spackel för ca 70 kr för 5 kg.
 
T
Ja, vanligt handspackel:

kombi.gif
 
Lite farligt att kalla det för handspackel. Det skulle iallafall för mig kunna betyda vadsomhelst från beckers latexspackel (som man givetvis inte skall använda till detta) till produkter liknande den på bilden.

Skall det vara helt rätt så bör du antingen använda samma flytspackel som du kört på resten av golvet, eller konsultera tillverkaren om lämplig produkt. Som jag förstår det så gäller det att kombinera spackel med likartad krympning.

Tänk också på att prima alla ytor, även kanten mot det som redan spacklats.

Jag har ingen aning om HUR viktigt det är med kombinationen, men jag vet att ex. Maxit inte rekomenderar att kombinera vissa av deras spackelprodukter med flytspackel från Maxit, de har vissa som "passar ihop".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.