Hej
Håller på och spårar ett betonggolv för vattenburen golvvärme och har stött på vattenledningar. Det verkar som om jag inte kan lita ritningen och behöver därför lokalisera några prisolrör samt ett avlopp. Är det någon som vet hur man bäst gör detta. Finns det liknande verktyg som för att hitta reglar? Någon annan ide kanske?

 
Tex kommunerna har små sändare man kan skicka in i ett avlopp med en "rörål" helt enkelt en glasfiberstav.
Ett klent kopparrör kan va svårare.... om det är en källare kan du väl dra synligt istället!?
 
Regel/metalldetektor borde väl gå bra, koppar ä ju en elektriskt ledande metall....

Är det stålrör kanske du kan krypa runt med en stark magnet, fast då kan man ju ge sig den på att man fräser igenom ett kopparrör istället.

Eller varför inte en slagruta ;)


 
Tex kommunerna har små sändare man kan skicka in i ett avlopp med en "rörål" helt enkelt en glasfiberstav.
Ett klent kopparrör kan va svårare
De där grejorna har ju en picksäkerhet på en halv meter. De har man väl mest för att inte gräva fel med grävskopa?!

Nåväl, jag tror tyvärr inte det finns någon patentlösning på ditt problem.
 
Tack för era inlägg!
Man får väl göra som Yoda i Star Wars, använda "kraften" ;D

Men innan jag litar på utomjordisk styrka skall jag nog göra ett försök med en metalldetektor av typ Black&Decker.
 
Noggranheten är mycket bättre än 0,5 meter!!!
Problemet med annan metod tex magnet är väl att du har armering i plattan.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.