Någon som vet det? Hos Hjältevadhus gör det inte det, så det huset jag hade fått pris på blev helt plötsligt 215000 kr dyrare.

Hos LB-Hus ingår det väl?

Hur är det med Modulenthus, Eksjöhus, Myresjöhus, Vallsjöhus och Ekeforshus? Nån som har bra koll?
 
Jepp, det ingår grund i LB-hus.

Dock ska man kolla att standard mängder av grus och fyllning räcker för den tomten man tänker bygga på. Inte för att det är för snålt men det kan dra iväg om man ska fylla mycket.
 
I Myresjöhus totalentreprenad ingå grundläggningen.

Dock tillkommer kostnaden för ev. extra uppfyllnad, sprängning, pålning o. dylikt utöver standardpriset.
 
men Myresjöhus ger gärna pris på hus utan grund när man kollar runt i inledningsstadiet, lite förvillande >:(
 
Jag har haft en del kontakter med Myresjöhus och tror absolut inte att deras säljare skulle "glömma" att ta med grunden. Det skulle ju snart "avslöjas" och då är ju säljaren inte i någon bra dager.
 
A-Hus har liknade som LB-Hus, hel platta inkl. schakt, utvändiga servisledningar max 8 m,
kantisoleringselement, 150 mm makadam, 300 mm isolering, armering, samt betong.


skulle det behövas sprängning eller pålning eller mer makadam blir det lite extra.

 
Myresjöhus glömmer inte, de har helt enkelt gett mig pris på hus ovan grund, det vara bara det att de inte talade om att de gav pris på det viset innan jag frågade detaljerat, likaså gäller Värsåsvillan. Det är förvillande för den som ringer runt och kollar huspriser inledningsvis eftersom de flesta andra jag kollade med då gav pris med grunden inkluderad (vilket man tycker borde vara givet för alla, man köper väl inget luftslott heller...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.