Hej,

Nu börjar snart gräsklipparsässongen och en Husquarna Automower gräsklippar-robot står på önskelistan. Tänkte höra vad en sådan kostar? har ni sett något bra pris på 220-modellen? I så fall vart?

Tack på förhand!

Mvh Håkan
www.walltorp.net
 
Handlarna brukar - av vad jag sett - inte vilja priskriga så mycket. 220-modellen ligger ganska stadigt runt 20 000:-.
I höstas fanns några utförsäljningar och priserna var 3-4 tusen lägre, men inför säsongen nu har jag inte sett några kampanjer.

Det finns någon på blocket om man kan tänka sig begagnat. Hittade också ett par begagnade för 15,5' respektive 16,5' här:
http://www.hoglandetsautomower.se/

Har sett att en ny modell lanserats för de som har mycket gräs att klippa, 260 ACX för mattor upp till 6000 kvm. Pris 40 000.
 
hmmm säls internt på husqvarna för 9.000.... i allafall senast jag kolalde på deras internbutik.. säljer demo ex. där..
Gräsklippare: Husqvarna Automower 210 C
Pris: 9 000:- inkl. moms

kanske skulel köpa ut och sälja!
 
ja tack kompis, köp ut och sälj!
 
du kan få köpa en av mig för 3500, gammal modell en fungerade när vi lade den i malpåse.
 
Beror på när man köper dem. På våren och sommaren kostar 220 modellen 19.900kr och prutas inte en tum. I slutet på september är det däremot inga problem att pruta sig neråt 16,500 - 17,000 kr, även om jag tycker att det är nåt alldeles förjävligt dyrt för en plastbit med några elmotorer...
 
Hej,

Fick min Automower i Torsdags och idag var det dags för första klippningen. Ok, det var lite arbete att lägga ut kabel mm. Men vilken fröjd att sitta på terassen med en sval och titta när den glider runt och klipper min gräsmatta.

Mvh Håkan
www.walltorp.net

Ps, fick ge 18000 efter lite prutande och förhandlande. Värd varenda krona.
 
klippte gräs idag..första gången för i år..
med min gamla moter klippare hmm så tråkigt..
få nog bli en automower....är nog några tusenlappar att tjäna på att köpa till hösten förstås
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.