Jag skall tilläggsisolera en vägg (45mm) och blev rekommenderad att köpa på rulle istället för skivor. Dom enda rullarna jag kan hitta är för isolering av vind med papper på en sida. Dessutom har jag inte hittat någon rekommendation om detta hos dom ledande tillverkarna, dvs att man skall använda isolering på rulle. Är det vindsisolerings rulle man använder i väggen också? antar att den måste finnas i 560mm bredd då. Men det känns lite tveksamt att bygga in isolering med papperssida i väggen? Vad tycker ni?
 
håller på med tilläggsisolering med mitt hus nu och jag använder skivor.. mycket lättare att hantera. enklare att bara ta en skiva med upp på väggen än att man lär ta upp en hel rulle å krångla med å skära till osv.. sen ta å kolla på u-värdet på isoleringen.. u-värdet var 37 på skivorna som jag köpte och 40 på rulle när jag handlade till golv.

//spjuth
 
Det blev skivor, jag hittade ingen som rekommenderade rulle för vägg i bygghandeln. Jag tror också att rulle skulle bli otymplig att arbeta med. Vitsen skulle väl vara att man inte får så många skarvar, men jag tror att det fungerar bra när man tilläggsisolerar och försöker överlappa där det går mot den gamla isoleringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.