Hej!

Zambo design (coop) , Funka (K-rauta) och Sentens(?) (Elux home) ska tydligen vara samma kök, Marbodal som monteras själv.

Vet att det fanns för några år sedan, men finns det fortfarande att köpa?

Hittar inga nyare broschyrer när jag söker på internet, vilket väl kan ses som svar att de inte tillverkas längre.

Men är det någon som vet säkert?
 
Jag pratade med Elux home och bad dem rita på ett Sentens-kök vid förra årsskiftet. Han sade att Sentens skulle tas bort som begrepp just vid det årsskiftet, men ritade gärnna ett "vanligt" Marbodalkök åt mig. Jag bad i samma veva Krauta rita ett Funka-kök men där fick jag inget napp överhuvudtaget. Samma visningskök finns fortfarande uppmonterade på Krauta, men broschyrerna heter Marbodal. Gemensamt för alla dessa tre kök (zambo, funka och sentens) var att de hade exakt likadana kataloger, förutom namnet på framsidan, och att sortimentet överensstämde med ett begränsat urval av Marbodls totala sortiment.
Alltså, Sentens finns inte längre, och jag misstänker att de andra namnen har gått samma väg.
 
marbodal har börjat sälja vissa av sina kök som Platta paket och ska stärka sin namn på så sätt så alla köks namn som fanns på olika andra affärer som honbach ,bauhaus,k-rauta mm kommer att sälja Marbodal platta kök
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.