Hej!
Undrar om det är någon som har erfarenhet av Åsbohus? Tycker att det verkar så himla smidigt att kunna "designa" sitt eget hus som man vill. :surprised:
Hittade inte mycket info om dem på forumet, är det någon som byggt med dem eller funderat på det? Vad fick ni ge för huset? Är ni nöjda?
 
Jag har goda erfarenheter av Åsbohus.
Det är rejäla hus med en bra och kunnig organisation bakom.
Jag vet flera nöjda kunder.
 
vi hade åsbo hus som tänkbar leverantör när vi byggde sist.
dom var bra att jobba mot och hörsammade våra önskemål
valet föll dock på lb den gången,men åsbo gör exakt samma som dom.
nästa bygge som planeras till senast nästa år faller på ett mindre sekelskift,möljigen karlsson hus, vårgårda eller åsbo får räkna på detta.
 
Tack för svar! Känslan jag fick av dem var ett seriöst företag med mycket erfarenhet och inte lika stort intresse av att bara tjäna pengar, verkar som om det stämmer överens med era erfarenheter.
Vet ni om de ligger i ungefär samma prisklass som Lb-hus (som vi också funderar på) exempelvis?
 
det som avgjorde för oss var leverans omfattningen,det var mer att köpa till på åsbo huset mot lb huset.
annars var det 2 identiska hus med inte så stor prisskillnad ska du bygga delad eller byggstas då är nog åsbo ett bra alternativ,bygger du toatal eller nästannyckelfärdigt då är nog lb att föredra.
men smaken är ju som baken som man säger.
 
nybyggd skrev:
det som avgjorde för oss var leverans omfattningen,det var mer att köpa till på åsbo huset mot lb huset.
annars var det 2 identiska hus med inte så stor prisskillnad ska du bygga delad eller byggstas då är nog åsbo ett bra alternativ,bygger du toatal eller nästannyckelfärdigt då är nog lb att föredra.
men smaken är ju som baken som man säger.

Aha, ja vi hade nog tänkt i stort sett nyckelklart. Vilka grejer var det till exempel ni hade fått köpa till av åsbo?
Och är ni nöjda med ert val? :)
 
jag kommer inte ihåg exakt vad som skiljde husen åt.
men det var en hel del vad jag minns.
ja vi är nöjda till större del huset har funkat bra.
garantier har funkat bra d,s så vi får väl kalla oss nöjda.
 
låter fint det, det är alltid svårt att välja när man inte haft kontakt med något företag i bygga-hus-branschen innan, har hittills varit lägenhetsfolk :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.