Z
Säljer LB-hus byggsats? Jag har mailat fram och tillbaka med en säljare länge och frågat säkert tre gånger om detta, men få inget direkt svar.
 
Jag tror inte det, men såhär i lågkonjunktur kanske de kan rucka på sina principer.
 
Säljaren i Halmstad sade att han säljer i alla fall. Däremot levererar de inte delad entreprenad.
Detta var nån gång vid årsskiftet som jag pratade med honom. Då kunde de bygga vilket hus som helst.
 
Jo det har iallafall gått att köpa byggsats. Vi köpte ett Ugglan 121 ifjol på det sättet.
 
Z
Ok. Låter bra. Får pressa henne lite till då. :)
 
Pinex skrev:
Jo det har iallafall gått att köpa byggsats. Vi köpte ett Ugglan 121 ifjol på det sättet.
Det beros väl på vad man lägger in i begreppet byggsats.
I min värld är det en lastbil med delar som man själv ansvarar för att de blir uppsatta.
 
ett lb på våran gata är en byggsats,killen var byggare så det var inga problem.
åsbo bygger åxå sådana.
jag tror man kan få byggsats från alla utom smv och gänget.
 
zombra79 skrev:
Ok. Låter bra. Får pressa henne lite till då. :)
...eller be nån annan att bygga samma hus, möjligtvis till billigare peng. Så gjorde jag i alla fall. Fast det gällde en annan husleverantör. Skicka ett pm mig om du vill veta mer.
 
Volvo! I min värld är det samma sak. Dvs delarna kommer och vi ansvarar själva för att sätta ihop byggsatsen. Nu lejde vi för stora delar av jobbet med det har ju ingen betydelse i begreppet "Byggsats".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.