Kan någon vänligen förklara för mig hur den här fungerar. den styr husets elradiatorer, sitter i hallen. temperaturvredet förstår jag, men resten?
knappen ovanpå har 3 symboler, klocka,måne och sol.

mvh fredrik


elektrostandard.jpg
 
Kan det vara nattsänkning ?

Mvh
 
Jag tror PX-21 har rätt.
Är det en lucka runt klockan? I så fall kan man nog ställa in när nattsänkning skall vara aktiv där.
Ställer man på sol så kör man med normaltemperatur jämt, måne=nattsänkning jämt, klocka=enligt inställningarna vid klockan.

Så har det varit på de styrningar jag stött på i alla fall.
 
det är ingen lucka på klockan man ställer klockan genom att vrida på glaset på framsidan på klockan.
 
Jo, men det är för att ställa in tiden. På de jag sett så kan man fälla upp/ta bort den svarta delen med timstrecken runt visarna, ibland kan det vara hela fronten.

Men går det inte, så går det inte.

Jag skall se om jag kan hitta någon som visar vad jag menar ikväll.

Den närmaste jag kom nu är denna shuntstyrning http://se.varme.danfoss.com/PCMPDF/VIKLY107_100C_QG.pdf. Principen är densamma, även om de ser olika ut.
Man har en ratt för temperaturinställning, en funktionsväljare för "sol/måne/klocka" och själva klockan. På den jag länkade till så finns det ryttare runt periferin på klockan där man ställer in när man vill ha normal/natttemp.

Nu är bara frågan om / hur man ställer in det på din enhet. Och det är där jag tror man kan lossa mer eller mindre av fronten och att det kan finns liknande ryttare runt din klocka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.