Y
Idag körde jag över 4 timmar i sträck med trimmern runt bl.a. träd och hus vilket jag inte vill göra allt för ofta. Detta märks för gräver mig ner med tråden så de blir jordyta runt alla objekt.

Men, vad kan jag använda för häxbblandning som håller det dött en längre tid, gärna resten av året?

Jag och kamraten har blandat lite allt möjligt i omgångar men inte hittat den ultimata mixen.

Har ni några förlsag?
 
M
Diesel håller växtligheten borta i minst 20 år...
Allvarligt talat är väl allt som fungerar förbjudet, men RoundUp är faktiskt riktigt bra
Men glöm ättika å annat larv, det är för naturmuppar som anser att ogräs ska bekämpas varje vecka, då är kokhett vatten mycket bättre, eller övergödning som "bränner" sönder allt oönskat grönt på marken.
Men riktigt kokhett vatten är mitt förslag, det fungerar perfekt, tro mig, det växer inte ett skit, där mina solfångare lämnat spår :) annars, RoundUp...

magentis
 
  • Gilla
trollkungen
  • Laddar…
Y
Vår standard var ättika blandat med roundup, då folk accepterade ättikan och inte börjar jaga oss med eld för spruta gift.
-men den rounduppen för icke-bönder är så klen så hjälper inte tillfredställande även fast man överdoserar blandningen.

Spillde bensin eller glykol engång och det vr ju en grå fläck länge, törs kanske inte gå runt och spruta bensin runt byggnader dock.

kokhett vatten blir svårt att lösa, diesel lät däremot som intressant.
-men om jag sprutar diesel runt träd - tål träden detta då måntro? Vore ju just snyggt om den släppte alla löven i 20år, hehe.
 
M
Yrrol skrev:
Vår standard var ättika blandat med roundup, då folk accepterade ättikan och inte börjar jaga oss med eld för spruta gift.
-men den rounduppen för icke-bönder är så klen så hjälper inte tillfredställande även fast man överdoserar blandningen.

Spillde bensin eller glykol engång och det vr ju en grå fläck länge, törs kanske inte gå runt och spruta bensin runt byggnader dock.

kokhett vatten blir svårt att lösa, diesel lät däremot som intressant.
-men om jag sprutar diesel runt träd - tål träden detta då måntro? Vore ju just snyggt om den släppte alla löven i 20år, hehe.

Träden.., äpplen får en chick å lätt oljig smak :D Nää, jag vet faktiskt inte, men bra lär träden säkert inte må av diesel.
Dom råkade fylla för mycket i oljetanken i föräldrahemmet, så att det rann ut genom avluftningen. På den gräsplätten var det lögn att få nåt att växa under många år, å det trots att vi bytte ut all jord ett par ggr, så visst sjutton är E1/Diesel effektivt.
Men trots det, så är t.o.m jag så pass mycket miljömupp att jag undviker att sprida den sortes gift på marken..

magentis
 
Går rykten om att poolklor har samma verksamma substanser som gamla fina förbjudna clorex hade.
 
  • Gilla
64Roger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.