I Beijers majkampanj, som gäller fr o m idag, ingår bl a Hultafors bästa mätband, nämligen BT klass 1 längd 5 meter. Suveränt snabbfäste att ha i snickarbrallorna. Priset är nedsatt till 199 kr. Billigare än Jula. Jag kommer nog slå till på ett, och dessutom dra bort min stående Beijerrabatt på 10 %. :cool:

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=28497
 
Detta måttband är hur bra som helst. Kör med den istället för stållinjal oftast. Bromsa alltid bandet med handen då det dras in så kommer precisionen att vara kvar hur länge som helst.
 
Köp!!
Riktigt riktigt bra, det bästa det provat :)
Köper nog ett till om jag har vägarna förbi.
 
Jag köpte mitt på tradera för 120 kr inkl frakt.. :) Det är kanonbra.
 
Håller med om att det är ett kanonband. Har i och för sig för mig att Hornbach säljer det för 185 eller något sådant. Oavsett är det ett bra mätband. :)
 
Måste ställa en dum fråga: Vad är det som gör att Hultafors mätband är bättre än andra liknande?
 
Oxo lite nyfiken på Hultaforsets förträfflighet, kör idag med en 2m Talmeter som jag älskar pga dess smarta ritsfunktioner.
 
Liknande? Vilka är det?
Förutom att det är bra kvalitet så gillar jag att den har bälteshållare med låsning och att man kan mäta invändigt.
 
phl skrev:
Oxo lite nyfiken på Hultaforsets förträfflighet, kör idag med en 2m Talmeter som jag älskar pga dess smarta ritsfunktioner.
Hultafors kanske lärts sig något när dom nu ägt Talmetern ett tag.

Ska jag köpa ett nytt rullband blir det någ en 5 meters talmeter som komplement till det jag redan har (blåa, 3m).
 
MathiasS skrev:
Hultafors kanske lärts sig något när dom nu ägt Talmetern ett tag.

Ska jag köpa ett nytt rullband blir det någ en 5 meters talmeter som komplement till det jag redan har (blåa, 3m).
Finns 5 m?
Visste bara att det fanns 6 m (röda).
 
Har både 5M Hultafors och 3M Talmeter, och jag föredrar 5M Hulta då den har stabilare mätband och passar bra i bältesfästet.
Vissa mätningar gör jag utan att lossa det från bältesfästet.
Så måste jag välja blir 5M Hultafors.
 
Och jag är inne på mitt andra 5meters Hultafors*suck* De slits lite grand nämligen men precisionen är där :) Rekommenderas helhjärtat!

/Kent
 
Hultafors är alltså bara en talmeter med bältesclips.
 
Redigerat:
Springare skrev:
Finns 5 m?
Visste bara att det fanns 6 m (röda).
Jepp, felskrivning av mig.
 
Rund_skruvad skrev:
Måste ställa en dum fråga: Vad är det som gör att Hultafors mätband är bättre än andra liknande?
Har inte så mycket att komma med när det gäller jämförelser. Har ett enklare Hultafors klass 2 som oxå är bra, men inte lika smidigt. Klass 1-bandet är bredare, mjukare, stadigare, har bättre precision (enligt Hultafors själva) och har snabbfästet som är kanon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.