Har nu äntligen beställt ;D vårt hus.
Skall byggas i Åhus utanför Kristianstad.

Pris med stomresning, platta hus +garage, alu-fönster,
putsad fasad, garage + lite annat 1,6miljoner.

Sen tillkommer tomt + invändiga arbete.
:D :D :D :D ;)

 
Grattis Crille. Vi har precis skrivit på kontraktet för ett Kärnvillan i Karlstad. Tomttillträde 1 mars 2004.

/Fredrik
 
Hej Crille!

Jag har en fråga som jag tror att du kan svara på. Ingår markarbetena i priset för plattan eller är det bara materialet?

Det måste kännas bra att ha kommit till ett beslut när det gäller att välja leverantör och hus! Vi håller fortfarande på att försöka orientera oss i jungeln av husproducenter och hustyper.

Lycka till med huset!
Christina

 
Hej Christina!

Allt arbete ingår i priset förutom kakel & klinker, målning ,invändiga byggnadsarbeten,el samt arbetet för att putsa huset.

Lycka till med att hitta rätt hus.

// Crille
 
Grattis till valet. Harmoni är kanske det bästa 1,5-plans hus jag stött på i någon katalog.

Vilken storlek har du valt på huset (det är väl längdes på huvudskeppet som kan varieras?)
 
Har valt standardlängd, men har dock flyttat köket till motsatt sida ut mot gatan.

Ger större kök samt 1 matplats.
Bättre tycker vi.
 
När vi tittade på modeller var Harmoni vårt förstaval. När vi började få priser upptäckte vi att man får 20 kvm till i Kärnvillan för ungefär 40 000 kr. Plus att man har 1,70 m i höjd närmast väggen istället för 1,40 m tack vare det förhöjda vägglivet.

Fredrik
 
Hej!

Kärnvillan är 2-plans och det får inte vi bygga på vår tomt.
 
Hej !

Skall också bygga ett Harmoni i Värnamo. Vi tycker också att det är ett kanonhus. Planerad inflytt april-04. Nu är det bara att vänta...

/ Thomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.