Någon som är eller vet någon som river och tar hand om gamla hus, har ett timmerknutat hus på c:a 70kvm med handblåsta fönster, etc. Man får allt bara man river och tar med sig allt.

Söder om Göteborg.
 
M
aggen skrev:
Någon som är eller vet någon som river och tar hand om gamla hus, har ett timmerknutat hus på c:a 70kvm med handblåsta fönster, etc. Man får allt bara man river och tar med sig allt.

Söder om Göteborg.
Stopp å belägg!!!! Annonsera ut kåken på Blocket, å du kommer att bli nerringd av hugade spekulanter. Jag garanterar att du kommer att få rejält betalt, så gör inte om mitt misstag att skänka bort ett liknande objekt. Det slutade iaf med att jag fick sära spekulanterna åt genom budgivning, som dom startade själva. Så begär nån form av ersättning... :)

Mitt tips: Minst 10000 sek om kåken inte är helt upprutten å upp till 50000 sek, om stommen är hyfsat bra. Å då ingår att dom forslar bort allt material åxå...

magentis
 
Redigerat:
åhh.. tack för tipset, kanon...

Ändrar till:

Högstbjudande får huset och allt som tillhör om man forslar bort det....
 
Redigerat:
M
aggen skrev:
åhh.. tack för tipset, kanon...

Ändrar till:

Högstbjudande får huset och allt som tillhör om man forslar bort det....
Ja nåt sån´t.... Skänkes, eller avyttras mot valfritt förslag av "betalning" :D Å glöm inte dom fina bilderna av kåken i solnedgången. För bilder kommer dom direkt att fråga efter.

magentis
 
Redigerat:
Vafan Magentis. Hade ju bokat ett klockrent helgnöje.

Tror ej att du får nåt för det här i Göteborg.:D Skulle tippa att du får elda upp det.:D Lyssna ej på den galne mannen från norr...:D

När kan jag komma?...:eek:
 
M
5.2 racing skrev:
Vafan Magentis. Hade ju bokat ett klockrent helgnöje.

Tror ej att du får nåt för det här i Göteborg.:D Skulle tippa att du får elda upp det.:D Lyssna ej på den galne mannen från norr...:D

När kan jag komma?...:eek:
Ha ha ha, jag fick anbud från hela Sverige inkl Gotland!!! Hade fullt sjå med att prata bort folk som hade dom vildaste idéer... Jag garanterar, att hade jag haft 20 stommar hade jag kursat iväg alla på en vecka. Kolla Blocket själva, se här: http://www.blocket.se/li?ca=4_s&md=th&q=timmerstomme&cg=0&w=3

magentis
 
5.2 racing skrev:
Vafan Magentis. Hade ju bokat ett klockrent helgnöje.

Tror ej att du får nåt för det här i Göteborg.:D Skulle tippa att du får elda upp det.:D Lyssna ej på den galne mannen från norr...:D

När kan jag komma?...:eek:
Får väl se om blocket annonsen lockar innan man får elda. Har ej rivningstillståndet från kommunen ännu.
 
magentis skrev:
Stopp å belägg!!!! Annonsera ut kåken på Blocket, å du kommer att bli nerringd av hugade spekulanter. Jag garanterar att du kommer att få rejält betalt, så gör inte om mitt misstag att skänka bort ett liknande objekt. Det slutade iaf med att jag fick sära spekulanterna åt genom budgivning, som dom startade själva. Så begär nån form av ersättning... :)

Mitt tips: Minst 10000 sek om kåken inte är helt upprutten å upp till 50000 sek, om stommen är hyfsat bra. Å då ingår att dom forslar bort allt material åxå...

magentis

Vad var det du sålde och hur mycket slutade budet på till slut :confused::rolleyes:
 
M
aggen skrev:
Får väl se om blocket annonsen lockar innan man får elda. Har ej rivningstillståndet från kommunen ännu.
Hoppsan! Ja då är det väl bara å hoppas att kåken är i bra skick. För är det ett riktigt ruckel lär det bli K-märkt, å så ålägger kommunen dig att rusta upp eländet, till godtagbart bruksskick... Kan bli en dyr historia det här för dig.., rätt hantverkare med med god kännedom om kulturvård å byggteknik + en massa "svåra" material..., skulle tippa på minst en halv miljon du kan få punga ut med :D;)

magentis
 
M
aggen skrev:
Vad var det du sålde och hur mycket slutade budet på till slut :confused::rolleyes:
Jag bytte bort mina ca 50m² mot material/grus + markarbete/paddning för nya bygget av vår verkstad, pengar var aldrig av intresse för mig. Pengar hade bara inneburat att dom skulle vandra genom mig, till ett företag som gör det jag nu bytt till mig...
Alltså blev det ett byte som både "köparen" å jag är mycket nöjda med... Han hade kontakter för det jag behövde.., jag hade det inte, så det passade oss båda perfekt.
Kul när det går att dra nytta av varandra, vilket inte är så ofta det går, precis..

magentis
 
Är det lite efter Mariedal, mot Vallda? Isåfall blir vi nästan grannar. Jag har en tomt i Älskogsbräcka.
 
M
aggen skrev:
Nja, det är ju inget överdrivet ringande om mitt hus....
[länk]
Ditt ser ju lite mer "riktigt" ut, mitt hade inte nån panel, utan synliga knutar.. Men det kan väl ändå inte vara det som hugade spekulanter hakat upp sig på... :confused: Årstiden kanske.., att folk redan dragit på sig nåt ruckel, som ökar på skilsmässostatistiken framåt hösten :D I värsta fall får du hota med att skänka bort det, då lär det bli fart på spekulanterna..
Eller är Norrländska ruckel mer åtråvärda tro..., men visst var det nån känd konstnär som bott i ditt hus ;)

magentis
 
Redigerat:
5.2 racing skrev:
Är det lite efter Mariedal, mot Vallda? Isåfall blir vi nästan grannar. Jag har en tomt i Älskogsbräcka.
Nja, efter mariedal men mot onsala centrum. Ser det från vägen...
 
magentis skrev:
Ditt ser ju lite mer "riktigt" ut, mitt hade inte nån panel utan synliga knutar.. Men det kan väl ändå inte vara det som hugade spekulanter hakat upp sig på... :confused: Årstiden kanske.., att folk redan dragit på sig nåt ruckel, som ökar på skilsmässostatistiken framåt hösten :D I värsta fall får du hota med att skänka bort det, då lär det bli fart på spekulanterna..
Eller är Norrländska ruckel mer åtråvärda tro..., men visst var det nån känd konstnär som bott i ditt hus ;)

magentis
Jo, nån konstnär var det. Massa lerfigurer och konstliteratur som jag hittat. Känd...nog mer nån amatör kanske.....
Bara jag blir av med det. Hur plockade de med sig ditt hus, vad skulle de ha det till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.