Y
Sitter och klurar hur jag ska få till så man kan gå i vardagsrummet utan hoppa över möbler, och bäst vore att tv:n stod intill två fönster.

Rummet är avlångt, idag står soffan på långsidan med fönstren. Andra långsidan är en fastmonterad bokhylla, tv:n är på ena kortsidan.

Funderar på ha soffa mot helvägg långsidan och tv:n på den sida med fönster.
-Gör jag motsatt kommer man ha konstant spegelreflektion på bildytan, anar jag.
-Gör jag som tänkt så menar vissa att man kommer omedvetet tappa koncentration och blicka ut genom rutorna.

Nu hade jag tänkt unna mig större tv som täcker kanske halva höjden av rutorna, vilket kanske ger ett dåligt intryck både innifrån och utifrån av besökare, en uppenbar nödlösningsplacering.

Vad tror ni om detta världsproblem, har alla negativ erfarenhet av att ha tv intill fönster? ;)

(inte så pigg på test-möblera. samt sörjer att jag inte kan google sketchup rita tankarna..)
 
Det där med att man tappar koncentration och tittar genom fönster tyder bara på en tråkig tv-program inte värt att titta på :)
Skulle det inte vara smidigare att hänga tv-n på vägg och skaffa persienner, rullgardiner som tar bort ljusreflexer när man tittar på tv-n ? Skulle vara dumt att skymma dagsjuset med tv-n permanent, tycker jag. Mycket dålig intryck - slarvig nödlösning :)

gaia
 
Y
Mja, det var mer en taktisk lösning också för att få plats med fler möbler utan att allt står på varandra.

men men, inte bra, ingen som är positiv till detta ju, får klura lite. :(

Funderar lite på skippa tv och köra projektor och rullgardins bioduk, haha, fast i vardagsrummet vill man ju dock ha kvalité på bilen än oekonomisk supersize..

*ska försöka lära mig google sketchup så blir de enklare att illustrera*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.