Har inte hittat mycket om denna köksleverantör varken här på forumet eller på nätet. Jag gillar deras kök speciellt Trend Vit Högblank med aluminiumlist. Någon som har detta eller annat kök från dem, är ni nöjda?

Stämmer det att SweNova är dyrare än IKEA och Kvik men billigare än t ex Marbodal, Tibro, Ballingslöf och Myresjö?

Tacksam för info om detta kök!
 
Swenova är samma koncern som Ballingslöv. Man känner ingen väldigt mycket mellan dem. Ballingslöv är dyrare.

Ja dyrare än Ikea och Kvick men billigare än Ballingslöv och många andra
 
Ingen annan som har köpt ett SweNovaKök och vill dela med sig av erfarenheterna?
 
I princip är köket Ballingslöv med ett annat namn. Men ha rinte köpt det själv
 
Hej. Jag har ett swenova kök, stommar och allt är ju Ballingslöv så det Swenova står för är väl luckor och lite detaljer. Skitbra kvalite och sen kommer ju allt färdigmonterat med luckor på och allt. Bara slänga upp det direkt. Jag jobbade i en hemma butik som servicetekniker och där säljer dem Swenovakök så jag fick ett superbra pris men jag har inte så mycket koll annars. Jag är skitnöjd med köket och det är skillnad kvalite mässigt på IKEA stommar och ballingslövs stommar så mycket kan jag säga..
 
Tack continue! Det låter ju lovande! Vilken lucka har du?
 
Jag har beställt ett Swenova kök. Den service jag fick från Ekeby Bruk i Uppsala vara extremt bra och det en stor anledning till valet. Sedan tycker jag Swenova är ett mycket bra kök. Det är Ballingslöv med ett annat namn även om de inte vill erkänna det på Ballingslöv. Jag har detaljstuderat båda köken. Det är product placement med olika brand. Ballingslöv har lite fler val för att verka "exklusivare". Men faktum är att det är exakt samma saker. Misstänker tom att luckorna lackas på samma ställe utan tvekan. Exakt samma kök på Ballingslöv vill de ha 30000 mer för snickerierna... Jag glömde kanske nämna att jag har Ballingslöv i mitt badrum. För Er som bor i Uppsala kan jag varmt rekommendera Ekeby Bruk. Bra service och kunskap. Och massor av coola varianter på vitvaror och annat. Körde badrummet via dem och de var grymma när saker var fel eller behövde bytas. Ingen diskussion och mycket tillmötesgående. Som det skall vara,
 
Hybris - det låter bra! Jag kommer att träffa en representant förhoppningsvis denna vecka för att diskutera en lösning, få hjälp med ritning och slutligen ett pris. Får man fråga villken lucka du valde och vad du fick för pris?

Vi kom över Ballingslöfs bad katalog igår och tyckte att vi äntligen hittat en badrumsleverantör som gör snygga möbler, så vi är intresserade av dem med. Vad ligger de i för prisklass?

Tack och lycka till!
 
Hej,

Jag beställde luckorna trend i vit högglans med integrerade handtag i alu. Har svart granitskiva. Så det blir ett kök som växlar i svart och vitt plus rostfritt. Kör färgklickar via andra saker. Planmonterad häll och vask. Två ugnar. Två diskmaskiner. Fläkten blir en Falmec Pharao som är 80 cm bred och centrerat rör. Inga överskåp så priset på snickerier vart faktiskt inte så högt.

Är nöjd med badrummet. Iofs skulle jag nog skippa att köra en Valnötsskiva i badrummet som jag gjorde. Fungerar bra med oljevax men smidigare med något som tål väta från början. Badrummet drog i väg då jag körde integrerad dusch och blandare. (idrive i väggen). Snyggt men dyrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.