Vet inte om detta hör till ämnet, men de har med vinden att göra iaf, de är så att vi har sett att de flugit in bin på vinden dem senaste dagarna, o man hör att de surrar där uppe titt som tätt. Dem verkar ha bosatt sig där uppe. Har valmat tak, de är liksom som en springa längst ner på taket runt om hela huset, det är där dem flyger in.
Vi har ju skräck för såna där monster, finns de något vettigt sett att få bort dem tro??
 
Jepp, villahemförsäkring via trygghansa som inkluderar ett avtal med anticmecs. Plockar bort sådan ohyra med 0 sek i självrisk.....;)
 
Jag hade också bin på vinden förra året. Jag tog via TryggHansa ut en firma (det var inte Anticimex, de hette något annat). Det "enda" de gjorde var att spruta Myrr på de ställen bina flög in. Visserligen kostade det inget, men det kändes pinsamt att ta ut folk för en så enkel åtgärd,(fast då visste jag inte vad boten mot bin var).Ta ett PVC-rör, peta in en bit papper i ena ändan, fyll på myrr, rikta mot inflygningshålet, blås. Klart!.
Men i år har jag fått tillbaka bina. Ännu verkar de leta var de skall boa, så jag har inte lyckats behandla ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.