Hej.

Till hälften terapi-inlägg, til hälften förberedande frågor för nästa steg.

Jag tillbringar just nu kvällarna med tandborste och målartvätt och ett antal mycket långa lamellradiatorer. Tanten som bott innan i huset hade dille på rökelse och stearinljus i allmänhet, så det behövs den nivån tyvärr.

Så klappa mig på axeln lite tröstande, och säg om det är nåt galet i min plan:

1 målartvätta
2 penselmåla med flugger råvit elementfärg och bra elementpensel.

Min granne såg min nöd (huvudet sticker ju upp ovan fönstrena) och har erbjudit lån av färgspruta. Jag ska kila över och kolla på den, men jag är skeptisk...

Kram och tack för ikväll!
 
Givetvis skall du spruta elementen. Blir snyggast på en 1/10 av tiden.
 
Blir ett ett besök hos grannen då. Han är gammal målare, så det känns någorlunda tryggt att luta sig lite mot honom.

och tack för svaret. får man gnugga ett element även en fredagskväll?

hoppas bara att målartvätt är kombinerbart med en burk kall öl.
 
Ifall det inte blir sprutmålat kan jag tipsa om målarvante om man får in fingrarna eller typ flaskborste fast i målarutförande (finns hos bla Flügger) om man inte får in fingrarna.

(En som också suttit med tandborste på sina raddar.. :)

/Andreas
 
.Ett träningstips!..-när ni rengör med tandborsten mm är att att sitta i 90 graders vinkel med låren det tar som &%"".."på stockarna"

Glöm inte rugga upp ytan innan ni sprutmålningen...(Förståss fortfarande i samma ställning..;)

Mvh
 
Och med rugga upp menas en snabb sväng med mycket fint sandpapper eller?

Om det blir penselmålning ska jag köpa alla roliga penslar de har på Flugger, nåt kul ska jag ha.
 
Köp en kombiduk istället. Färdigmarinerad med målartvätt.
 
Jag körde först med ett grovt (korn 60) för att jämna ut färgen där den flagat/skavts av och avslutade med ett finare (korn 120) över hela.

Därefter tvättade jag med målartvätt och målade.
 
Det finns fog för mitt terapiinlägg minsann.

Jag räknade i helgen och mina 2 största radiatorer har 52 lameller var...

Tråååkigt ;-)
 
Bara ett kvar nu. Som toktanten som bodde innan målade halva blått. Den vänstra halvan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.