L
Hej! Fick Bredbandsbolagets IP-telefoni öfr några veckor sen. Först fungerade inte telefonjacken, men det fixade jag själv genom att koppla om första jacket (Det står precis hur jacket ska vara kopplat i manualen) det fixar en normalbegåvad människa att göra själv. Har även haft lite problem med att den man pratar med hör sig själv (eko) men det verkar ha avhjälpts i och med att jag flyttade telefonen från telefonidosan som erhålls av bredbandsbolaget. Tjänsten kostar dessutom 0 kr/mån så det är ju svårt att klaga ... Har även bredband via Bredbandsbolaget som fungerar kklockrent. ..(fiber/Lan)
 
Någon som har erfarenhet av Alltele's IP-telefoni.. bra?
 
Angående erfarenheter från Ip-telefoni från AllTele sk kan jag bara säga att det just nu fungerar ok. Det har dock varit mycket strul fram å tillbaka. Deras kundtjänst är inte att leka med.... Sitta i telefonkö i över 60 minuter för att sedan direkt bli bort kopplad. De har lovat mycket men sedan när de ska uppfylla sina löften så blir det problem.

När det gäller kvalitén så är det inget jag liter på till 100%, ibland hör inte motparten mig, ibland hör de bara vissa sekvenser. Men oftast fungerar det ok.

OBS! Vi har haft ip-telefoni sedan länge (4 år typ) med Rixtelekom och det är ofantligt mycket bättre nu. Vi finger hur mycket Sverige samtal för totalt 75 kr/mån - vi försöker endast att använda telefonen till dessa samtal och ringer övriga samtal från mobilen... Det blir billigare så.

/Go4it
 
Har nu övergått från det fasta till bredbandstelefoni via Comhem. Inget problem över huvudtaget. Alla varningar om att det skulle höras ekon och brus var nys.

MEN, till min stora besvikelse fungerar inte längre min gamla telefon av märket "dialog", den vars lur är så rund och skön att ha mot örat när man långsnackar.....:(

Så någon hake var det i alla fall.....
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.