Jag lägger vattenburet i glespanel. Funderad lite kring golvvärmeplåtarna. SKall de fästas längs båda sidorna, eller skall de kunna rörasig lite, och bara vara spikade i ena sidan???????

Bråttom....

Morgan
 
Det ska inte klämma på slangen och U-profilen gör att det kan röra sig.
Fäst på båda sidor med måtta.

Protte
 
JAg har spik stift och klammer pistol. Vad är lagom don för jobbet? Spik känns lite överdrivet. men de har ju bra skallar. Stift bör ju räcka men det är i gengäld knappt några skallar alls. Vad använder proffsen???????
 
Jag använder häftpicka och häftar så lite som möjligt men på båda sidor.
 
Jag kör också med häftpistol. Tillräckligt mycket för att plåtarna ska bli kvar på plats när jag lägger slangen. På båda sidor.
 
Vad kan hända om man skiter i att fästa plåtarna då?
Jag har lösa plåtar i mina golv..
Mvh/jimmy
 
jippen skrev:
Vad kan hända om man skiter i att fästa plåtarna då?
Jag har lösa plåtar i mina golv..
Mvh/jimmy
Det som händer dom flesta är att dom bli inlagda på mentalsjukhus efter att ha rullat ut 100meter 20mm slang som sedan plötsligt utan förvarning rullar upp sig till en stor knut inklusive plåtar.

Har man inte blivit hämtad med ambulans tredje gången det händer så brukar man antingen skjuta sig själv eller fästa plåtarna på något vis.

Har du lyckats med att få dit övergolv etc utan att detta händer kan du sova lugnt.
 
  • Gilla
Hammarn_strom och 1 till
  • Laddar…
ByggaNytt skrev:
:)

Jag har då inte fäst mina plåtar och det funkar också!

[länk]
Det där var ju inte GLES panel. Men snyggt.

Jag fäste med specialnubb (häftpickan orkade inte) bara på ena sidan för att tillåta rörelse när slangen pressas ned. Som sagt klarar man att installera slangen utan att fästa plåtarna så behövde man inte fästa dem.
 
Slagstiftaren är helt OK att använda till detta.

Ska man gå efter Wirsbos anvisningar ska det endast stiftast efter en långsida...men men, det är säkert som prototypen skriver att omega-profilen tar upp rörelserna som blir.
 
jag använde nå småspik som jag hade kvar. Om jag nu minns rätt så spikade jag fast ena sidan, typ 4st per plåt.
 
Skruvdragare och gipsskruv går också bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.