Jag har just bytt ut duschkabinen mot ett badkar, Duschkabinen gick fram till kantet på fönstret i badrummet. När jag bytte tilll badkar förstod jag att det skulle bli problem med fukt vid fönstret. Och nu till sommaren är det dax för det stora projektet= Badrummet! Någon som vet hur jag ska göra vid fönstret för att inte få problem med fukt. Helst skulle jag vilja sätta igen fönstret med då vi bor i tegelhus så blir vill jag helt enkelt inte mura igen hålet för jag tror inte det kommer att se bra ut efteråt.
 
  • IMG_1167.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glasbetong?

En bra ventilation (fuktstyrd utdragsfläkt) är ju också viktigt.
 
Ingen dum idé faktiskt!
 
Om du vill ha kvar det så kakla in det och sätt en aluminium list i hörnan.
 
Gör INTE som jag i liknande situation. Flytta badkaret och sätt toastol i fönstret.
Inte för att grannarna skall se, men sat** va jobb det är. Jag var först inne på att sätta in "pansarglas" i en rostfri stålram som tätade mot kakel. Med gångjärn, eller skruvar så man kom åt att göra rent. Men nöten med kondens fick mig att "möblera om" i badrummet. Som sagt, min dummaste ide hittentills. Men man lär sig massor, och just detta forumet är GULD värt
 
Jag behöll mitt fönster men köpte ett nytt i Pvc och aluminium=oorganiskt. Då håller det lite längre iallafall. Jag handlade på byggimporten.se. Jäkligt billigt och jag är nöjd. Dock är de tyska och öppnas inått men skit samma.:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.