Hej
Min fråga är: går det att bygga ett prefab hus (1 1/2plan runt 160kvm) för runt 1.5 Miljon inkl grund, exkl tomt?

Jag kan tänka mig att antingen köpa ett nyckelfärdigt utan inredd vind, eller t.ex. att huset stomreses och att man själv färdigställer det mesta förrutom badrum. Intressant är slutsumman.

Om vi förutsätter att tomten (ej införskaffad) är relativt plan och att det inte behövs sprängning.

Hur skeptiskt skall man vara till torpargrund istället för platta på mark som många av modulhusleverantörerna verkar använda sig av?

Vad finns det för leverantörer som skulle matcha ovanstående :Älsbyhus, Smålandsvillan, LB-hus och fiskarhedsvillan?
T.ex. en byggsats från fiskarhedsvillan. Vad kostar det att få den stomrest?
Vore väldigt intressant att få lite prisförslag och förslag på husleverantör

Mvh Kono
 
om du är beredd p byggsats så finns det möljigheter hos nästan alla tillverkare.
kolla runt och jämför noga och då menar jag noga.
 
Även Björklidenhus matchar dina krav utan inredd övervåning, bygger själv med dem men diverse tillval, speciallösningar m.m. gör att vi hamnar betydligt högre prismässigt.

Jag tycker personligen att platta på mark känns tryggast efter att lusläst det här forumet. Vår grund slutade dock på 110 000 kr extra, tomten var plan men 60 cm tjäle blev en dyr historia. Rekommenderar att gräva grunden på sommarhalvåret.

Mitt intryck av fiskarhedenvillan är att de ligger bra till prismässigt om man kan tänka sig att göra mycket själv(har tyvärr inte kvar prisuppgifter från offerter), vi ville dock inte göra något själv och då tyckte vi de blev lite för dyra i förhållande till vad som ingick, t.ex. isoleringstjocklekar. Det som tilltalade oss med fiskarhedenvillan förutom utseendet var att det var väldigt enkelt att ändra planlösningar, takhöjder, material i innerväggar m.m.

Vet inte om eksjöhus har något så billigt hus men de var också väldigt flexibla samt samt hade bra avdrag för allt man valde bort.
 
Eksjöhus Längtan och Harmoni ligger på runt 1,2 mille i byggsats.
Köper man entrepenad av dem så tillkommer drygt 800.000kr.
Då ingår ej målning/tapetseringsarbetet men standard tapeter ingår.
Blir jobbigt att hamna på de 1,5 mille trådskaparen (och jag själv) önskar.

Hjältevadshus?? Har någon ungefärlig kostnad på ett 1½ plan tex i deras röda paket?
 
såg annons i helgen på en lb hus uggla 117 för 1.536.000 nyckelfärdig samt eksjöhus i byggsats för 1.260..000 någonting.
så rådet är kolla hos dom stora tillverkarna så finner du nog vad du söker.
(båda priserna i småland)
 
Man får sätta sig ner och göra en granskning på de leverantörer vi nämnt i denna tråd. Jobbigt dock att inte alla leverantörer har pris på sina hemsidor. Mella tummen och pekfingret. Vad kan material för (inomhus) golv, vägg & tak (exkl kök o badrum) mellan tummen och pekfingret kosta om man köper byggsats?
 
det är jätte svårt att jämföra pris via hemsidor eller lösblad.
en del tillverkar färdiga hus typ smv,en del levererar nyckelfärdigt en del i byggsats,så hur ska en köpare då kunna räkna ut vad det färdiga huset kostar ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.