--------------------------------------------------------------------------------
Jag har försökt 2 ggr utan vi ens i närheten fåttin en offert ?
Några andra med samma problem?

Mitt Sista mail se nedan
Kära xxxxx!

Om ni överhuvudtaget skall lämna någon offert så tänker jag inte ge Er öppet mål.

Först ville ni ha X antal tusen för att överhuvudtaget göra en ritning, sen när jag ger dig en, vill ni inte kopiera den.
"Fine" Efter att jag gett dig en egenritad Cadritning som sedemera x-hus gratis ritat upp, vill ni ändå inte komma med ett förslag som ni tycker skulle vara bättre.
Du vill ändå ha en tillåtelse skriftligen från x-hus att ni får offerera på ett liknande hus (trots att jag har skickat er min egna original-ritningar)

Antingen har ni väldigt mycket att göra eller också har ni helt annorlunda affärsmetoder än några av era konkurrenter.
Att jag slutligen ska ge dig ett kvadratmeter pris tycker jag känns väldigt oseriöst.

Förra gången vi skulle bygga fick vi aldrig något pris av Er, utan vi valde y-hus istället,
efter de modiferat en annan husritning.

Som lök på laxen fick vi då ännu ett oseriöst svar från Er, att vi skulle lätt slå y-hus prismässigt, men varför kom inget pris då?

Willa Nordic kanske är till för de som har så gräsligt mycket pengar och att de anlitar Era arkitekter som är garanterat de bästa utan att fråga övriga spelare, jag vet inte..
Kanske har jag inte fattat vilka ni riktar er till?

Jag sa dessutom att priset på huset bör ligga runt 3.5miljon+tomt, vilket det inte finns så många hus ,i den prisklassen i xxxxxx.

xxxxx ta inte detta personligt, för du verkar vara en trevlig kille, men jag får tyvärr inga bra vibbar för Willa Nordic efter detta.
 
Låt dom leka sitt överklass-vi-bygger-bara-dyyyra-hus-spel. Skulle aldrig vilja bygga med dom om dom håller på så här. Varför måste du ha in offert från just Willa Nordic?
 
#2

Jag det kan man undra, men jag trodde de ville försöka förändra ett hus som vi gav dom för att man skulle få den där " fy f-n vad schysst-känslan ". Men efter en träff, 5 mail och sorger och bedrövelser (vi fick inte ens kopiera deras planritningar när vi såg snygga hus vi ville utgå ifrån.
Nu blev det ett riktigt magplask och jag kan verkligen inte rekommendera dom om du nu inte tycker dom är världsbäst och skiter i vad det kostar.
 
Måste vara något dom stör sig på eller något. Vad vet jag? Jag hade då inga problem när jag började mina husplaner och hade kontakt med dom.
Att dom inte vill lämna ifrån sig ritningarna är ju dock inte så konstigt.

Svårt att göra en bedömning av deras agerande utan att ha hört två sidor av det här myntet...
 
Håller med Anders_S, upplevde inte heller någon dålig attityd gentemot mig som kund från Willa Nordics sida. Proffsiga och raka i kommunikationen. Känns som att TS blivit väldigt kränkt på något sätt, annars förstår jag inte riktigt den aggressiva tonen för de i mina ögon småsaker bad guy råkat ut för.

Nu blir det nog inte Willa Nordic för min del heller... Men inte pga dåligt bemötande. Du kanske ska kontakta en annan säljare?

Mvh

Västerläge
 
När man söker leverantörer av hus i dag så är det viktigt att få en bild av deras ekonomi innan man närmare går in iförhandlingar.

Willa Nordic har inte till dags dato lämnat in sitt Årsbokslut, trots att de har bokslutsdatum 08-06-30.
Kanske förklaringen finns i detta?
 
Willa Nordic var bra en gång i tiden. Vi som byggt med dem de senaste åren är mycket missnöjda och stora delar av deras agerande är så illa att det inte lämpar sig för publicering.
 
Ett hus skall du förmodligen ha resten av ditt liv.
Varför ödsla tid och kraft på "Villa Nordik" när det finns så många seriösa och ärliga husfabrikanter att välja på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.