Pinex skrev:
Jenfor svarade att det blev för trångt med hörnbad och dusch. vi tyckte att det blev för lite golvyta över med ett rektangulärt badkar , men smaken är som baken delad. Däremot kan jag hålla med om att det ser väldigt trångt ut på bilden. Upplevelsen är dock att det finns mycket golvyta att röra sig på. Det är svårt att få till bilder som ger samma känsla som att vistas i badrummet. Ett tips är att välja badkar efter att badrummet är färdigt då är det lättare att mäta upp och se vad som passar bäst. Se bara till att den extra golvbrunnen placeras så det passar olika alternativ.
Ja, exakt. Placeringen av golvbrunn och vattenanslutning kan ju göras oavsett vilket kar man väljer.
 
hade jag haft det badrummet så hade jag kört ett vanligt rektangulärt badkar,finns med bubbel med om mna nu måste ha det.
då borde ett så stort badrum bli himla bra ???eller???
 
Här kommer bilden till slut.
 
  • P4013694, red.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack....

Det ser jättebra ut med ett "vanligt" badkar...
Ni har inte ändrat nåt annat i badrummet? Ett "Vanligt" badkar, får det plats utan att man behöver flytta eller ändra nåt annat??
 
Nej, inget annat är ändrat. Vi har t.o.m ett längre badkar än standard (vårt är 180 cm). Eftersom vi satte dit badkarsblandaren i efterhand har jag kaklat en 10 cm djup "pilsnerhylla" innanför badkaret som blandaren är fäst i. Om du bestämmer dig för badkar och ber dem montera blandaren direkt på väggen får du ytterligare 10 cm utrymme mot duschen jämfört med mig. Duschen på bilden är förresten 90x90.
 
Vi väljer att byta plats på WC och badkar. (Kommer att ha ett rektangulärt.) Med infällningsbara duschväggar blir det väldigt gott om plats. Kollade i ett hus där de hade gjort så och det kändes logiskt. Vi flyttar strömbrytaren till andra sidan och dörrkarmen flyttas 10 cm mot vask.
 
Strands skrev:
Vi väljer att byta plats på WC och badkar. (Kommer att ha ett rektangulärt.) Med infällningsbara duschväggar blir det väldigt gott om plats. Kollade i ett hus där de hade gjort så och det kändes logiskt. Vi flyttar strömbrytaren till andra sidan och dörrkarmen flyttas 10 cm mot vask.
Har ni kollat att det är OK att flytta WC:n samt dörrkarmen på det sätt ni tänker? Vi tänkte flytta vår WC för att frigöra mer utrymme men då kom reglerna om handikappanpassning i spel.

I övrigt lät det som en bra lösning.
 
Hej Jenfor!
Det är klappat och klart. Godkänt enligt alla krav. 40 cm fritt runt wc, samt minst 130 cm fritt för rullstol. Det hade inte hållt med duschkabin, men den hade gått att ta bort och ersätta med duschväggar eller duschdraperi så hade det varit godkänt och handikappsanpassat igen.
 
OK. Perfekt. Själv hade jag inte ens tänkt tanken att kolla upp att det var OK. Trodde det var grönt att göra som man ville eftersom det är vi som skulle bo där, men så var inte fallet...
 
Någon som vet om det går att förlänga huset så att sovrum 2&3 blir något större? Eller är det bara vardagsrummet som det går att göra större?121M1_1_full.jpg
 
jag har hört ett ryckte att det beror på byggaren ifall bakre ändan på 121 går förlänga,det finns ett som jag har varit på visning på.
 
Ok tack för tidigare svar, nästan fråga som kommit upp är den verkliga ytan i köket. Enligt ritningen ovan så går det som synes utan problem att ha ett matbord för 6st, vad säger ni som bor i ett Classic 121 stämmer verkligheten överens med ritning i det fallet?
 
hej! vi var på visningen o dem har ett bord med 6 stolar i köket. i köket finns gott om plats förtfarande
 
Det ryms absolut ett bord med 6 stolar. Vi valde för säkerhets skull ett något kortare än standard (tror det är 160 cm) som med iläggsskiva kan göras till 200 cm. Oftast räcker ju 160 cm för 6 personer.
 
nybyggd skrev:
jag har hört ett ryckte att det beror på byggaren ifall bakre ändan på 121 går förlänga,det finns ett som jag har varit på visning på.
Rent praktiskt kan jag inte se vad problemet skulle vara med att förlänga sovrum 2 & 3. Principen borde vara exakt samma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.