Har fått en offert på an altan på ca 45 m2 med räcken och en trappa. Det kommer att behövas gjuta plintar och på ena sidan är det två meter högt. Fått ett pris på 60000 tusen med matriel nån som vet om det är bra pris eller om det är dyrt?
 
Tycker det verkar normalt, kanske lite i överkant.
I våran radhus länga bygger de altaner på ca 20-25 m2 för 25000kr...

Men det kanske är dyrt också?
 
Jag har fått offert på ungefär 100' för 60 kvadratmeter, kjol, tre olika trappor. Det kändes inte billigt. Gissar att läget i landet har stor betydelse.
 
Jag fick offert på 61 m2 med en trappa, två insynskydd och mindre trappsteg totalt 45 000 utan virke (21 000 för altanen). Har köpt eget virke för 15000 (ej till trappan). Snickaren sa att han hade 35% rabatt på mtrl hos byggvaruhus som han sedan skulle lägga på 10% på vid slutnota. I så fall skulle virket alltså gå på ca 10 750 till altanen. Sen är det moms på arbetet och så ska ROT avdraget räknas bort. Alltså blir m2-kostnaden för altan enligt denna offert 391 kr. Med det skulle du hamna på 17 595. Har du räknat bort ROTavdraget från 60 000?

Jag vet iofs inte om ROT avdraget gäller altaner... Har inte brytt mig att kolla eftersom jag ändå bestämt mig för att göra det själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.