Ska köpa en gasolgrill och såg att K-Rauta säljer en Grand hall 323 för 3995:- samt en helt i rostfritt för 4995:- (Grand Hall 325). Känns som det är mer grill för pengarna än Weber E-210 eller E-310. Som kostar nästan samma pengar.

Hur är kvaliteten på Grand Hall?
Någon som har Grand Hall och är nöjd?
 
Jag köpte själv den modellen förra året på K-rauta. Kan säga att vi är hur nöjda som helst. En liten skruv som jag hade problem med vid montering. Dörren till skåpet under hade en liten skada, jag ringde till K-rauta så skickade de en ny, behövde inte ens visa den gamla.

Gasolbrännaren som står brevid är bra om det inte blåser, annars är den ganska känslig tycker jag.

Så här sa de till mig när jag frågade om kvalitet. i rangordning.
1. Weber
2. Grand Hall
3. Landman

Men du får mest för pengarna med Grand Hall. Åk och köp.
 
Kan bara instämma med föregående talare. Köpte en Grand Hall 323 ifjol på K-Rauta och den är hur grym som helst. En fördel gentemot många andra grillar (vet inte hur det är på just weber) är att du kan ha gasolflaskan i skåpet under tiden du grillar. Som jag förstått det måste man med många andra grillar flytta ut den av säkerhetsskäl när man ska grilla. Kan även rekommendera att komplettera med ett extra gallerpar som du slänger i istället för stekbordet samt ett överdragsskydd till grillen.

Lycka till!!!
 
Jag kan bara hålla med de andra. Köpte den rostfria för 3 år sedan. Den funkar strålande. Använder den desutom som ugn ibland när köket inte räcker till.
 
Åker och köper en Grand Hall idag!
 
För grillfrågor så kika på http://www.grillguiden.se/

Kanske inte specielist på just bara grillar utan gruillning generellt. Men rätt bra site med en del trevliga tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.