Hej!
Jag och min man kikar på lite tomter ute i Ekängen Linköping och har sett att det finns några här som just byggt hus där :) Vi undrar lite vad ni har fått betala för era tomter? Vi funderar på att kolla med a-hus......har ni erfarenhet av dem?
Sen undrar vi om ni hört något om det ska öppna en mataffär där ute och om de kommer att utveckla bussförbindelsen med stan..
:)
 
Hej
Har inget svar till dig tyvärr,men vi funderar på samma sak som er, a-hus i Ekängen. Har du hört nåt om a-hus, hur de är? Har ni gått vidare? Vi funderar på att kontakta dem för ett möte. Mataffär har jag hört rykte om, att det kommer på sikt, men jag vet ej om det är sant. Har hört det från en bekantsom byggt hus nyligen, som sa att det kommer att bli en affär, om en bra tomt kan hittas för det. Det borde ju finnas behov av en mataffär, ju större Ekängen blir.
 
Jag bor själv i området där A-hus bygger hus i Ekängen och kan verkligen rekommendera att bygga där.
Både vad beträffar själva området som är jättetrevligt nära vatten och skog, men också med företaget som säljer A-hus.
Allt har gått jättebra. Både när det gäller kalkyler och med själva byggandet. De hantverkare vi ha kommit i kontakt med har varit väldigt service inriktade och skickliga. Det är för övrigt samma bygglag som bygger husen i området och man märker att de är sammansvetsade som ett bra team.
Jag tycker också att tomterna är lagom stora och att det är trevligt med lite nivåskillnader i området.
Priserna på tomterna varierar lite beroende på vart i området man vill bygga, men jag tror att de ligger på ca 700 000.
Säljaren på A-hus (Ulf) är jättetrevligt och kunnig, kontakta honom.....
Lycka till!
 
Brusebo09
Vi vet inte hur vi ska göra med husbygget än, vi har fått prisexempel från a-hus men det är på ett radhus och vi är inte så sugna....hur går det för er?
 
Anna_O
Va kul att ni trivs! Vilken gata har ni byggt på? Är det på området med grönsaker, hehe, tomat- och gurkvägen? Vi har letat ett tag efter äldre hus i området runt Linköping men känner att vi inte hittat det vi vill ha. Vilet typ av a-hus har ni byggt?
 
Anna O: Jag undrar också en annan sak avseende Ekängen, det sägs vara mkt spindlar där, det kan man även läsa i detta forum.... stämmer det? Jag har ju inte värsta fobin, men glad i spindlar i mängder är jag inte! Jag tar helst inte i dem och jag vill inte ha dem inne.....!
 
Dessutom åker man förbi soptippen två ggr om dagen om man jobbar i Lkpg. Det är ju drömmen det ;)
 
Soptippen är väl inte så farlig, bara man slipper se den från sovrumsfönstret ;-)
 
Vi bor i området vid Gurkvägen.
Vi har inte valt någon husmodell som A-hus har i sitt standardsortiment. Det är ett 1-planshus på ca 170 kvm.
Det finns en del spindlar här men jag vet inte om det är extremt. Vi bodde tidigare i en villa i Norrköping och det var lika mycket spindlar där.
Jag har dock hört att det finns grannar som anlitat något företag som sprayat hela huset med något som gör att spindlarna håller sig borta. Jag ska forska lite mer i det....
Som jag sagt tidigare jag kan verkligen rekommendera att bygga och flytta till Ekängen!
Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.