Länk till åkeriet/grubeställning

"Storsäck
Vi säljer nu Natursten i storsäck i fraktionerna 8/14, 16/30, 30/50, 50/100, 100/150 och 150/300mm. levereras direkt till Kunderna med Kranbil "

Vad innebär dessa olika storlekarna, kan det verkligen röra sig om millimeter, text 8-14 mm? Vad är beteckningen för vanligt grus i trädgårdsgången, alltså så kallat småsingel?


Läste på en liknande sajt att de inte villa ha frågor om vilket grus man skall ha så jag vill veta lite om detta i förväg innan jag ringer och beställer.
 
Jodå, det är mm, 8/14 är stenar med ca 8-14mm i diameter.

Trädgårdsgrus brukar nog vara ganska smått så 8/14 är antagligen det du menar. Jag tycker det är lite för smått för det fastnar lätt under skor, så jag skulle valt en något större fraktion.

Låter lite grinigt att det inte vill svara på frågor om deras produkter!
 
Aha, tackar. Där får man verkligen en bra uppfattning. :)

Det finns ju en sorts finare grus som man kan kratta fina ränder i men den innebär nog en massa "estetiska" underhålls jobb som jag säkerligen inte behöver ;)


Ok... Hur tjock skall jag ha? Skall nämligen grusa gången i trädgården mellan huset och lilla förrådet. Skall hålla och köra med skottkärran och att gå på, ingen bilkörning. Räcker det med 5 centimeter,eller är det för snålt? Hur långt räcker isåfall ett ton grus( 1 storsäck?) med 80 cm bred gång? Gången är nog 15-17 meter.
 
Redigerat:
Finns en Åtgångstabell här
 
P
5cm djup är lite för lite. Det blir lite som allt gå på "kulor på ett golv".
JAg skulle satsa på minst det dubbla
 
jesplind skrev:
Finns en Åtgångstabell här
Bra tips. Man har alltså först en fiberduk, sedan bärlaker , ny fiberduk och sist ytlager.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.